Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbed
#1285776
Nu är min XC90 också fixad och det var rattlåset här med. Servicen var smidig och gratis inkl gratis hyrbil. Dock var bärgningen väldigt krånglig i och med att den elektroniska parkeringsbromsen inte gick att koppla ur på något sätt (möjlighet för urkoppling av bärgare, räddningstjänst mfl borde finnas!). Bilen väger ju lite och stod i lätt motlut på grusuppfarten så det var krångligt även med ”rullplattor”. Ett råd är att inte lägga in parkeringsbromsen i onödan över natt när det är minusgrader. Kan nog hända fler bilar denna vinter...
av uniformerad
#1285781
Tobbed skrev: tis 11 dec 2018, 12:38 Nu är min XC90 också fixad och det var rattlåset här med. Servicen var smidig och gratis inkl gratis hyrbil. Dock var bärgningen väldigt krånglig i och med att den elektroniska parkeringsbromsen inte gick att koppla ur på något sätt (möjlighet för urkoppling av bärgare, räddningstjänst mfl borde finnas!). Bilen väger ju lite och stod i lätt motlut på grusuppfarten så det var krångligt även med ”rullplattor”. Ett råd är att inte lägga in parkeringsbromsen i onödan över natt när det är minusgrader. Kan nog hända fler bilar denna vinter...
Håller med, det borde finnas något sätt att koppla ur parkeringsbromsen för bärgare/räddningstjänst mm.
Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]