Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Speedson
#1283580
Har en V90 T4 Business Advanced -18, det sitter mark/instegsbelysning på undersidan av framdörrarna men ej på bakdörrarna, är detta hur bilen ska vara utrustad?
Känns väldigt snålt att spara in på belysning bak, vi har småbarn som sitter bak och gärna "tappar" ut saker när dörren är öppen och då saknar man verkligen markbelysningen bak.
av Speedson
#1283646
Tack för svar.
Har belysning i alla handtag som sagt var, men bak saknas lampor som sitter i underkant på dörren och lyser upp marken när dörren är öppen. Finns förberedda hål men ingen lampa.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1283653
Jag tog belysningspaketet för att få mysbelysning som i inscription.

Tyvärr är säljarna dåligt uppdaterade om detaljer. De flesta tror väl att internet uppkopplad är alla bilar som standard, fel då VOC sätter den nivån. Vem visste att det bättre utrustad armstöd bak är kopplad till vilken bilklädsel man väljer.
av Speedson
#1284726
Då kan man anta att det är så som Volvo tyckte att det ska vara, märkligt beslut minst sagt då det är en billig komponent som inte inkräktar på belysningspaketets mervärde och det inte är en ren basmodell av bilen.
Som sagt var tidigare angående detaljer i paket, planerade att köpa helt ny bil och byggde i 2019-modellårs konfigurator, när sen en nästan ny 2018 med några hundra mil på mätaren och samma spec dök upp för typ 50k mindre än jag fick med rabatt som volvoanställd så blev det att slå till snabbt. Visade sig sen att belysningspaketet ingick i 2019 men ej i 2018, missade även parkeringskamera bak (går att eftermontera) men fick Intellisafe Surround vilket jag gillar.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1284775
Jag är bannemej 99% säker på att det tidigare har funnits ett exteriört belysningspaket, medan det nu bara finns invändigt. Tar inte gift på det, men nästan. Kanske å andra sidan blandar ihop det med hur det ser ut i menyn på V90 där du kan välja inställningar exteriör belysning/interiör belysning.

Min V90 T5 2018 R-design har nog allt i ljusväg, inne och ute.
av Speedson
#1284813
Verkar bli ett projekt att eftermontera detta, skaffa ny bruksbil för att slippa skruva och enbart ägna sig åt skojbilarna var tanken....

Huvudfrågan är hur hårt Volvo har variantstyrt kablaget fram till bakdörrarna, med lite tur så ligger matning med fram dit men saknas i dörrkablaget.
Finns ett antal dörrkablage att välja på:
https://www.volvopartswebstore.com/show ... veLine=441

Hur gör ni för att få fram detaljerad information om t.ex kablage?, upplever att det inte finns lika detaljerad info på nätet som det finns på äldre bilar.

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]