Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
#1281052
Vad är eran erfarenhet av vindrutetorkare med spolning? Var och provkörde en V90 med inbyggd spolning och tyckte det knappt kom vatten. Blev ju mest blött framför torkaren och knappt på rutan. Har uppvärmda spolarmunstycken på min XC70 idag och är nöjd. Hade en duschande variant mera lik som en våt dimma på rutan på en V70 My 10. Den var inte lika bra. Och nu då på v90....?
Användarvisningsbild
av Derank
#1281056
Funkar bra på jobbbilen iaf, inte en volvo men spolning på armen, det är ju bara en dysa sóm avger en vattenstråle som vilken spolning som helst
av ansjo
#1281064
Funkar bra, men tycker rutan blivit väldigt repig efter torkarna fortare än någon av mina andra tidigare bilar...
Användarvisningsbild
av Jefe
#1281068
Jag är mycket nöjd med spolningen på V90 / S90 rutan blir helt ren med två svep bara. Bästa hittills.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1281114
Jag tycker det är suveränt. Mycket bättre spridning över rutan jämfört med den klassiska. Skulle tro men inte skvätter lika mycket bakåt heller.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1281118
Jag skulle tro att det faktiskt går åt mindre spolar vätska också. Har fortfarande inte behövt fylla på och då har det varit grisiga vägar sen jag hämtade ut bilen förra veckan.
av stevvee
#1281127
Lockis skrev:Jag skulle tro att det faktiskt går åt mindre spolar vätska också. Har fortfarande inte behövt fylla på och då har det varit grisiga vägar sen jag hämtade ut bilen förra veckan.
Inte tänkt på det men ja så är det för mig! Inte fyllt på sen i feb i bilen. Kanske har att göra med den torra sommaren också men ja man behöver ju inte spola lika mycket.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
#1281181
stevvee skrev: fre 16 nov 2018, 13:45
Lockis skrev:Jag skulle tro att det faktiskt går åt mindre spolar vätska också. Har fortfarande inte behövt fylla på och då har det varit grisiga vägar sen jag hämtade ut bilen förra veckan.
Inte tänkt på det men ja så är det för mig! Inte fyllt på sen i feb i bilen. Kanske har att göra med den torra sommaren också men ja man behöver ju inte spola lika mycket.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tyckte jag såg att den bara spolade en fast mängd idag också. Det är alltså någon automatik i som gör att du inte kör ut vätska hela tiden :)
Jag gillar systemet skarpt!

Men vad är problemet om du får nya l&ar[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6[…]

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]