Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1279540
Otroligt kaxigt av mig om jag döpt mitt första inlägg på detta forum till "den stora tråden om bakre armstödet" så jag ändrade det till något mer återhållsamt...

Hur som helst så väntar jag på min nya V90 Momentum SE Advanced (2019) och inser att armstödet bak tydligen kommer vara ett ganska tråkig historia med mugghållare på ovansidan.
Jag har sett att det finns en "lyxigare" version med infällbar mugghållare och ett förvaringsutrymme med lock (typ Saab 9-5 från 1997) som barnen skulle älska att lägga färgkritor i.

Jag misstänker att det kommer med någon klädsel och/eller utrustningsnivå men just för V90/S90 verkar den informationen vara väldigt väl dold i dokument och prislistor.

Har någon pejl på hur det hela hänger ihop?!

En annan fundering är så klart om något bytt ut armstödet bak?
#1279552
Spännande. Min V90 CC MY18 ( Cross Country+) hade den infällbara mugghållaren och min S90 MY17 Bus.Adv. har det inte. Bäda med halvläderklädsel.
Kan det kommit som standard på bilarna (med halvläder?) från MY18 och isf vilken övrig trimlevel?

edit: fel av mig. Hade läder som tillval på min CC kom jag på nu...
#1279570
Jo det hängde jag mig på också, direkt vid leverans, halvläder. Helskin gäller för att få den lyxigare armstödet.

Har kollat möjligheten att montera i efterhand, beg från skroten men inte sett nån lös, utom de levereras med tillsammans med en 2/3 baksätes rygg.

De är en del informationsluckor som säljarna missar på. Typ OnCall = internet, läder = lyxigare armstöd...
#1282097
Intressant, jag har verkligen lusläst alla prislistor och broschyrer och inte heller sett att armstödet skiljer sig åt.
Jag hämtade ut min V90CC Advanced SE i förrgår med (det lilla ;-) )tillvalet ventilerat nappaläder, och där ingår den lyxigare varianten :-D
Min gissning är att den kommer med helläder...

Fantastisk bil för övrigt, supernöjd! Och för er som blundar för priset kan jag säga att massagen i framstolarna är grym! Jag känner mig mer utvilad efter 20min i bilen än efter en hel natts sömn.
#1285648
Tror jag har hittat det paket som inkluderar det "avancerade armstödet", vilket dessutom inkluderar belysning i bakdörrar som diskuterats i annan tråd: viewtopic.php?f=79&t=146273

Interiört Belysningspaket
Inkluderar belysning för: dörrförvaringsfack, innerdörröppnare, stämningsbelysning i dörrpanel och instrumentpanel i multicolor samt belysta tröskeldekorer, instegsljus, golvbelysning bak, mugghållare och Tailgate.

Kan ju vara bra att veta för den som är på väg att beställa med knapp ekonomi.

Avsaknaden av utrustning är något som jag personligen har svårt att klara av :P , bara vetskapen att det finns ett tomt hål i en bakdörr där det ska sitta en lampa skulle antagligen göra mig sömnlös på nätterna. Därför väljer jag att byta bil sällan och istället maxa utrustningen :-D

När jag gör mina val så börjar jag med all utrustning och sedan väljer bort det jag absolut inte vill ha eller tycker är ohemult dyrt, men det är jag det...

Då är det säkert sulfaterat. Ett t[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

Startproblem varm motor S70

Hej! Jag har sedan en tid tillbaka skaffat mig en[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]