Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1285885
Känns nästan som något med kamera-/radarenheten eller kontakten därifrån, eftersom det som är påverkat verkar beröra just det sensorpaketet.

Är ju ändå upplyftande att bilen verkar känna av att något är fel, så man inte bara åker på i tron att saker fungerar.
Användarvisningsbild
av paso
#1285890
Xanthopteryx skrev:Känns nästan som något med kamera-/radarenheten eller kontakten därifrån, eftersom det som är påverkat verkar beröra just det sensorpaketet.

Är ju ändå upplyftande att bilen verkar känna av att något är fel, så man inte bara åker på i tron att saker fungerar.
Det verkar rimligt med någon sensor men varför slutar internet via simkortet i bagageutrummet samtidigt att fungera?
Användarvisningsbild
av paso
#1286148
least skrev:Till och börja med, lyser strålkastarna på bilen vid meddelandet ovan?
Jodå men ingen automatik funkar, navigationen tappade position etc.
Nu skall problemet vara löst efter ny uppdatering, det blev visst någon bugg som kom med vid senaste servicen i oktober.
Användarvisningsbild
av Frippefräs
#1287428
paso skrev: tor 13 dec 2018, 11:56
least skrev:Till och börja med, lyser strålkastarna på bilen vid meddelandet ovan?
Jodå men ingen automatik funkar, navigationen tappade position etc.
Nu skall problemet vara löst efter ny uppdatering, det blev visst någon bugg som kom med vid senaste servicen i oktober.
Jag fick precis samma fel i min bil, hela City Safety dog, och 360-kameran ballade ur på samma gång. Har samma felmeddelanden som tidigare foto. Känns ju rent krasst som ett elfel, men du säger att en mjukvaruuppdatering löste det?
Användarvisningsbild
av paso
#1287655
Japp det var tydligen minst en bugg som kom med vid servicen i oktober. Enligt PST så laddades senaste uppgraderingen in och sedan dess har jag inte haft problemet men o andra sidan så körde jag ju 200 mil efter servicen innan problemet visade sig.
Användarvisningsbild
av Frippefräs
#1287775
paso skrev: tor 20 dec 2018, 18:00 Japp det var tydligen minst en bugg som kom med vid servicen i oktober. Enligt PST så laddades senaste uppgraderingen in och sedan dess har jag inte haft problemet men o andra sidan så körde jag ju 200 mil efter servicen innan problemet visade sig.
Var precis på Bilia som uppdaterade mjukvaran så nu funkar det ja :)

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]