Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1276853
Har fått min nya V90CC och jag kan direktstarta dieselvärmaren via telefon/Volvo On Call. Kan man direktstarta värmaren inifrån bilen utan telefon? Har skummat manualen men ej funnit någon sådan funktion som har funnits på mina tidigare Volvobilar?
#1276893
Tack, ska kolla:)
Edit: Där fanns den , under climat flingan:) Var så inriktad på att allt fanns under system/inställningar:)
#1276922
LJN skrev: fre 26 okt 2018, 14:44 Tack, ska kolla:)
Edit: Där fanns den , under climat flingan:) Var så inriktad på att allt fanns under system/inställningar:)
inte lätt när man får kolla igenom alla inställningar på nyare, modernare bilar! förr var det inte så mycket i inställningarna att man nästan kunde memorera vart man tröck.. idag är det en helt annan nivå. Det kommer ta sin tid innan man lär sig alla funktioner och inställningar/menyn ^^. Lycka till!
#1469327
Lånar tråden, jag hittar förkonditionering men ingen "start". Hur gör ni?
V90 cross country d4 2018, vinterpaket/VOC

Står i manualen att värmaren går max 40 min eller den stängs av automatiskt när tiden för en inställd timer eller värmarens maximala gångtid uppnåtts, eller om bilen startas.

Hur gör jag om jag vill att värmaren ska fortsätta gå efter att jag startat bilen.
#1469330
Markerar det alternativet i Sensus under inställningar/klimatfliken. Tillskottsvärme heter det du ska kryssa i.

Mvh
Per
#1469336
pergrein skrev: fre 15 okt 2021, 08:11 Markerar det alternativet i Sensus under inställningar/klimatfliken. Tillskottsvärme heter det du ska kryssa i.

Mvh
Per
Tack, den har jag koll på men tänkte att man kunde styra det lite mer som på äldre bilar.

Tex som på förra V70 jag hade kunde jag direktstarta via en fysisk knapp och sedan gick värmaren 50 minuter /alternativt till att jag stängde av den.
#1469348
Det verkar inte fungera på dom nya. Jag gjorde så på min förra V60 my16 och saknar den funktionen nu. :-(

Mvh
Per
#1469362
Jag har inte min värmare på Auto varken på nya eller gamla bilen. Tidigare körde jag ingång värmaren så den gick 10-15min och vid vissa tillfällen lät jag den gå lite längre medans jag körde iväg. Detta går inte på nya SPA utan att man har Tillskottsvärme aktiverat.

Mvh
Per

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]