Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
#1276718
Hej .
Är det någon som har eftermonterat dessa på sin xc90 och i så fall är ni nöjda,vad betalade ni och var gjorde ni detta?
av D1000
#1276790
Även jag funderar på att montera running boards men även tröskellist till backluckan med belysning. Någon som har gjort det?

Försökte att hitta en bild där man kan se hur belysningen ser ut i mörkret på running boardsen.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1276832
D1000 skrev:Även jag funderar på att montera running boards men även tröskellist till backluckan med belysning. Någon som har gjort det?

Försökte att hitta en bild där man kan se hur belysningen ser ut i mörkret på running boardsen.
Bild i mörker Runningboard:
viewtopic.php?f=79&t=136609&p=1192679&h ... d#p1192679

Jag har belyst tröskellist till bakluckan, valde även det på den nya XC90 som är beställd.
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... 10418/2019
av V70_2005
#1276835
Har också funderat på RB för att kunna lasta takbox enklare. Men jag har aldrig lyckats hitta en XC90 att provstå och då RB är rätt dyrt har jag skippat det tills vidare.

Jag antar att man måste ha dörrarna öppna för att kunna stå på dom utan att repa dörren?

Dessutom vet jag att jag inte klickade i tillvalet förbered belyst instegslist för typ 100:- så jag känner på mig att jag kommer att få betala bra mycket mer.

Har sett eftermarknadsdelar på olika siter men det känns spontant lite dumsnålt att hänga på något sånt.
av D1000
#1277120
Tack för bilderna, synd att dom verka lysa svagt lite som innerbelysningen som man kan ändra färg på den är också allt för svag tycker jag.
Ska fundera ett varv till är sugen på att skaffa dom då det förhoppningsvis undviker dörruppslag.
Användarvisningsbild
av sony
#1327430
Ni som har RB på era XC90 . Vid parallel parkering dvs. vanlig parkering, är risken minimal att man får dörruppslag på fram dörrar pga RB som tar smällen men hur är det med bakdörrarna? Stoppar RB bakdörren också eller hjälper inte RB pga att nästan alla bakdörrar är smalare där näre och bredare där uppe?
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1327448
Bakdörrarna på en bil parkerad bredvid kommer RB inte hjälpa som skydd förr dörruppslag.
Användarvisningsbild
av sony
#1327470
Misstänkte det. Synd, jar har bokat tid för montering av original runnings boards vecka 34.
Tycker det är snyggt på en SUV,det gör det enklare att stiga in och ur tredje raden och så skyddar dem mot dörruppslag åtminstone från slag från framdörrar.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]