- ons 10 okt 2018, 07:38
#1273927
Idag skulle jag lämna in bilen för lite småfel som jag vill ha åtgärdat innan nybilsgarantin går ut. Då informeras jag av att om de inte anser att det är garantifel utan yttre åverkan, får jag betala 600:- per felsökning. Tydligen har Volvo ”blivit hårdare”.
Det här anser jag ställer kunden i någon form av bevisbörda. Ex. Jag tycker att ratten har småsprickor och det borde det inte bli på en premiumbil, det tycker ÅF är helt normalt. Pling 600:- till Volvo. Jag tycker att det låter från en dörr, ÅF hittar ingenting. pling 600:-. Det knarrar från autobromsen när den släpper, det tycker inte ÅF utan det ska låta så, pling 600:-.
Seriöst, vad ska man med nybilsgarantin till?
Det här anser jag ställer kunden i någon form av bevisbörda. Ex. Jag tycker att ratten har småsprickor och det borde det inte bli på en premiumbil, det tycker ÅF är helt normalt. Pling 600:- till Volvo. Jag tycker att det låter från en dörr, ÅF hittar ingenting. pling 600:-. Det knarrar från autobromsen när den släpper, det tycker inte ÅF utan det ska låta så, pling 600:-.
Seriöst, vad ska man med nybilsgarantin till?
Senast redigerad av 1 Robbi, redigerad totalt 0 gånger.