Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
#1273798
hansandreasson skrev: tis 09 okt 2018, 15:55 stevvee, ett av problemet är att tjänstebilsmarknaden kräver hybrider för att att förmånsvärdena är superlåga för den anställde då. De flesta i denna kategori har mellan 7 - 8,5 prisbasbelopp efter rabatt att lägga på en bil (á 45 500 kronor).

Idag har Passat ett starkt erbjudande för detta.
Tjänstebilsmarkanden går mer åt total månadskostnad istället för pris och då faller det där.
Tar vi VW så kan du inte köpa en GTE från dom oavsett modell (om det inte blivit någon ändring sista 3 veckorna)
Och om nu Volvo vill ha ut billigare hybrider varför är inte T6 släppt ännu (visst bara 30 k billigare men ändå) Volvo bromsar elbilsförsäljningen för dom hinner inte med, därför tog man bort momentum T8.
Användarvisningsbild
av hansandreasson
#1273799
stevvee, varför kan man inte köpa Passat GTE? Jag har två personer i mitt team som har GTE och fått in den på 8,5 pbb.
Användarvisningsbild
av hansandreasson
#1273804
StefanN, ah då är jag med. :-O :-O :-O
av stevvee
#1273805
hansandreasson skrev: tis 09 okt 2018, 16:01 stevvee, varför kan man inte köpa Passat GTE? Jag har två personer i mitt team som har GTE och fått in den på 8,5 pbb.
VW stoppade all försäljning utav GTE samt kontaktade många som beställt GTE och bad dom beställa något annat.
av Lövet
#1273825
hansandreasson skrev:Idag har Passat ett starkt erbjudande för detta.
men inte en enda bil att sälja. GTE har varit slutsåld sedan i mars. Beställer du idag byggs bilen juni 2019. Kapacitetsbrist sa Bull.
av AndS
#1273923
Kanske inte direkt svar på frågan gällande billigare Volvo hybrid.
https://www.nyteknik.se/fordon/bmw-chef ... re-6934604
BMW ser problem där VW har en annan åsikt. Kanske därför att VW har problem att leverera där vision kanske inte kan förverkligas utifrån kraftigt ökade produktionskostnader, men lite oroliga är det trots allt.
https://www.nyteknik.se/fordon/vw-chefe ... at-6930606
Nu är det väl renodlade elbilar som avses, men hybrider har ju samma problem då bilarna har två motorsystem varav ett använder liknande komponenter som elbilen.
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]