Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maranander
#1273329
Fick en offert på V90 Cross Country D4 AWD och säljaren hävdade med bestämdhet att bränsletanken är på 75 liter. Stämmer det så tvekar jag inte att beställa. Jag är tveksam dock........
av Ajajaja
#1273330
Tanken på min V90 CC MY19 är då på 60 liter iallafall.. Säljaren vet inte vad han pratar om


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1273332
maranander skrev: sön 07 okt 2018, 15:32 Fick en offert på V90 Cross Country D4 AWD och säljaren hävdade med bestämdhet att bränsletanken är på 75 liter. Stämmer det så tvekar jag inte att beställa. Jag är tveksam dock........
Har jag aldrig hört talas om.
Däremot kan man för 900:- få en tank på 71 liter till XC60 med samma motor.
Användarvisningsbild
av razorfish
#1273705
Min V90CC MY18 har en tank på 60 liter, vilket är löjligt lite. Tycker jag tankar mest hela tiden. Fanns det en större att välja till hade jag prioriterat det väldigt högt men det gjorde det inte när jag beställde bilen för c:a ett år sedan. Skulle det gå att eftermontera en större tank skulle jag förmodligen låta göra det. Förhoppningsvis åtgärdar Volvo denna designblunder i kommande årsmodeller och sätter i större tankar.
av least
#1273730
Har inte detta med små tankar att göra med att förbrukningssiffror/testcykler beräknas med en fulltankad bil? Samma anledning som att reservhjul inte är standard, man vill få ner bilens vikt.
av Lövet
#1273733
least skrev: tis 09 okt 2018, 10:40 Har inte detta med små tankar att göra med att förbrukningssiffror/testcykler beräknas med en fulltankad bil? Samma anledning som att reservhjul inte är standard, man vill få ner bilens vikt.
Jo. Numera så kommer också större tank att medföra högre skatt eftersom alla tillbehör ska CO2 klassas.
av mikebike
#1273734
Moderna bilar drar så lite bränsle att detta inte är något problem.
Min bil har en uppgiven förbrukning på 10,7 l/100 km, en V90CC har väl en uppgiven förbrukning på ungefär hälften? ;-)





-Min bil drar faktiskt ungefär som NEDC-normen.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1276805
plamek skrev:Är inte dieseltanken lite mindre för att få plats med AdBluetank?
Jag har inte AdBlue men fortfarande den lilla tanken.

Tapatalking with Samsung S8

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]