Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ragge1
#1273082
kanske det har blitt bättre i den nya updatring ,
förästen är det nya updatering PA3 , har inte gjört det än , bilen skal in på ett års servive i Januari/februari och om jag gjörde det nu så måste betaler för updatering själv ( sa min service man hos volvo )
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1273085
Jo jag sett Cadillac CT6 och den är inställd för att fungera på av GM godkända motorvägar, mao är deras PA inte tillgänglig i andra länder än USA och i USA är den begränsad till utvalda vägar.

Tacka vet jag som använder ofta Dynamisk Farthållare och PA, föraren få bedöma när förarstödet är bäst lämplig att använda.
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
av CooRe
#1273087
Vad jag märkt är att styrningen inte alltid hänger med när jag använder PA. Och detta efter ny uppdatering...

Annars har jag inga problem med det.
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1273100
ragge1 skrev:kanske det har blitt bättre i den nya updatring ,
förästen är det nya updatering PA3 , har inte gjört det än , bilen skal in på ett års servive i Januari/februari och om jag gjörde det nu så måste betaler för updatering själv ( sa min service man hos volvo )
vem har bekräftat att en PA3 uppdatering finns tillgänglig?
av Lockis
#1273101
Jag känner att man försöker jämföra lingon och äpple.
Testet är gjort i USA för USA's marknad.
Hade man gjort samma test här i Sverige hade utfallet varit ett annat då GM's inte ens fungerar i sverige vad jag förstår.

Kanske TV kunde gjort en jämförelse på bilar med tekniken som är tillgängliga i sverige?
av Xanthopteryx
#1273102
Intressant att testvinnaren inte gick att köra på deras testbana och ändå kom ut som vinnare.
Hmm... Hur har man då kunnat testa den ordentligt?
Och vad händer om något händer på den kartlagda vägen, som att man målar om linjer? Varnar den fel då? Nämns inget om...

Sedan begriper jag inte hur man kan ge bottenbetyg för hur lätt eller svårt det är att hantera. Är de födda i går? Välj om du vill ha farthållare eller styrassistans. Tryck på knappen.

Vore även intressant att veta vilken programvara bilarna har. Det står ju inget om detta utan enbart när testet var utfört. Volvon kanske hade en 1,5 år gammal version? Och likaså de andra bilarna.

Känns lite som "Hurra vad vi är bra! Vi kan inte testa systemet fullt ut och det fungerar bara på tre ställen i landet men det är ju en amerikansk tillverkare så då är det bäst!"

Vore kul att se ett seröst test, där man faktiskt jämför baserat på vad systemen utlovas klara av samt hur de hanterar situationerna i fråga. Att vår Volvo lämnar filen med PA är ytterst sällsynt och främst vid skarpa kurvor. Annars fungerar det läskigt bra tycker jag och den känns mer stabil nu efter uppdateringen mot tidigare vad gäller att irra när linjer blir jättemärkliga, tappas bort och vägen blir bred och svårläst (även för en människa ibland).
Användarvisningsbild
av Krollspell
#1273109
Jääsp… Var verkligen en vetenskaplig test :bored:
Användarvisningsbild
av joel80
#1273111
Lite märkligt utfört test ja, men visst stämmer det att man inte får nån varning när pro pilot slutar styra? Det borde fixas.. Ett distinkt pling, ungefär som när adaptiva farthållaren kopplas ur av nån anledning, borde väl vara det minsta vi skulle kunna vänta oss?

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]