Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Roundeers
#1272034
Hej!

Tänkte kolla om någon har liknande problem o kanske vet hur man kan åtgärda.
Senaste veckorna har jag på morgonen problem med mina skärmar. Dom går upp i något sorts halvläge, sen tar det ca 10-15 minuter sen kommer dom upp i normalt ljusläge, detta utan att jag gör något.
Testat det mesta utan framgång så tips mottages gärna om finns något man kan göra själv eller ta bilen till verkstad.
Bilen är en V90 t5 2018 med ca 600 mil på mätaren

Mvh Martin
av least
#1272039
Det är nog för att din bil anser att det fortfarande är mörkt och tänder endast upp "nattläget".
Inget fel.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1272052
Igår hade jag en bug i mitt system. Stora skärmen var väldigt mörk, medan displayen framför ratten var normal.

Kunde inte ställa om ljusstyrkan med reglaget heller.

Stängde av bilen och startade igen och då var det löst.
av Vardelos
#1272653
Jag har varit med om att jag förlorar båda skärmarna mitt under färd och systemet startar om.

Och jag har ungefär 5 gånger varit med om att bakgrundsbelysningen på mittenskärmen slocknar, så jag kan endast ana bilden på skärmen, detta löses direkt efter omstart.

Bilen plockades ut februari i år och har gått 3200 mil. Så 5 gånger tycker jag är för mycket.
av Vardelos
#1272666
least skrev: tor 04 okt 2018, 14:27 Vad har det med TS frågeställning att göra?
Tråden heter ”skärmarna svarta”, och när folk med dessa problem söker efter svar så kommer dom titta här. Och det är bra att få igång en diskussion för jag tror det kan finnas fler. Dessutom inte värt att starta ytterligare en ny tråd om bråkiga skärmar.
Och en diskussion är ju aldrig fel i ett annars ganska sömnigt forum.

:bored:
Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]