Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1274094
refbob skrev: ons 10 okt 2018, 22:34 Eller också får han köpa "lillebror" V60CC så blir det lite mer pengar över att köpa utrustning för :)
Lillebror 60 CC kostar ju lika mycket som en V90 CC men man får en mindre bil.
[/quote]

Nja, det skiljer ju sig iaf 7000 på listpriset. Då blir det tillräckligt över för att få Electric Silver om han ändå ska ha metallic :) (Trodde det var större skillnad)
#1274105
Lockis skrev: ons 10 okt 2018, 22:53
refbob skrev: ons 10 okt 2018, 22:34 Eller också får han köpa "lillebror" V60CC så blir det lite mer pengar över att köpa utrustning för :)
Lillebror 60 CC kostar ju lika mycket som en V90 CC men man får en mindre bil.
Nja, det skiljer ju sig iaf 7000 på listpriset. Då blir det tillräckligt över för att få Electric Silver om han ändå ska ha metallic :) (Trodde det var större skillnad)
Electric finns inte till V60/V60CC. Tyvärr...
#1274131
fjohan82 skrev: tor 11 okt 2018, 05:35
Lockis skrev: ons 10 okt 2018, 22:53
refbob skrev: ons 10 okt 2018, 22:34 Eller också får han köpa "lillebror" V60CC så blir det lite mer pengar över att köpa utrustning för :)
Lillebror 60 CC kostar ju lika mycket som en V90 CC men man får en mindre bil.
Nja, det skiljer ju sig iaf 7000 på listpriset. Då blir det tillräckligt över för att få Electric Silver om han ändå ska ha metallic :) (Trodde det var större skillnad)
Electric finns inte till V60/V60CC. Tyvärr...
Ahh, det stämmer.
#1278037
fjohan82 skrev: ons 10 okt 2018, 13:23
V9097 skrev: ons 10 okt 2018, 13:06 Jag lånar denna tråd och ställer en liknande fråga:

Om ni skulle välja mellan Osmium och Maple Brown, vilken tar ni då till en V90 CC Momentum Special Edition? Jag har slagit i taket för vad jag kan ta ut som tjänstebil, så Electric silver blir det tyvärr inte. Kan jag pruta in någon mer i offerten blir det i så fall backkamera eller sportratt, textilmattor eller liknande.
Jag har svår beslutsångest. Osmium är riktigt snygg, men samtidigt är det så många bilar i trafiken som har färg i gråskalan. Den bruna är jättesnygg och inte lika vanlig, men jag är rädd att jag kommer tröttna.

Åsikter tack :-)
Inte för att leda in dig på andra spår, men...
Kanske Pine grey? https://www.bilia.se/sok-bland-vara-bil ... ry/plb897/
Eller någon av Denim https://www.truecar.com/used-cars-for-s ... s-country/
...eller Magic blue? https://autovolostorage.blob.core.windo ... ?image=719 Dock är väl Magic relativt repkänslig (har sett nya bilar i bilhall som har haft tvättrepor).
Den första skiftar lite åt grönt/svart/savile..
Av de två du har föreslagit skulle jag gått på Osmium.
Tack för alles er input. Nu är bilen beställd och jag valde Osmium till sist. Tyckte att Maple blev för mörk, hade gärna tagit Twilight bronze, men den är ju inte valbar längre.

Hursomhelt, nu kan jag se fram emot en V90CC D4 AWD aut, Advanced SE med teknikpaket, VOC och dragkrok lagom till våren :-)

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]