Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hypoxia
#1272441
Då har du i all fall fått ny PA-mjukvara. Versionen med nya händer släpptes sent i våras alt. tidigt i somras om jag inte minns fel.
av Vardelos
#1272652
Inne i Intellisafe menyn kan jag nu välja ”ljudvarning vid fartkameror”, den har jag väntat på länge och jag vet att folk här på forumet önskat denna funktion.
av Hypoxia
#1272838
Den mjukvaran jag fick installerad i våras ger fortfarande bara varningar vid kamerorna om man
a) Aktiverar generell hastighetsvarning och kameravarning
och
b) Accepterar att alltid bli varnad om man kör 5-20km/h över den skyltning som bilen detekterar, inte bara i anslutning till kameror

Jag som sällan håller 90 på landsväg om förutsättningarna är OK och dessutom rullar in på 70-sträckorna istället för att bromsa mig in bryter ihop på larmandet. Istället hanterar jag kameror via Waze helt och hållet.
Om det nu finns nyare mjukvara som gör det möjligt att enbart aktivera kamerorna och/eller ha en högre gräns än 20 km/h på den allmänna varningen så är jag däremot intresserad av att veta mer!

Volvos tanke är god, men den passar inte min körstil...
Vardelos skrev:Inne i Intellisafe menyn kan jag nu välja ”ljudvarning vid fartkameror”, den har jag väntat på länge och jag vet att folk här på forumet önskat denna funktion.
av Vardelos
#1272874
Hypoxia skrev: fre 05 okt 2018, 09:28 Den mjukvaran jag fick installerad i våras ger fortfarande bara varningar vid kamerorna om man
a) Aktiverar generell hastighetsvarning och kameravarning
och
b) Accepterar att alltid bli varnad om man kör 5-20km/h över den skyltning som bilen detekterar, inte bara i anslutning till kameror

Jag som sällan håller 90 på landsväg om förutsättningarna är OK och dessutom rullar in på 70-sträckorna istället för att bromsa mig in bryter ihop på larmandet. Istället hanterar jag kameror via Waze helt och hållet.
Om det nu finns nyare mjukvara som gör det möjligt att enbart aktivera kamerorna och/eller ha en högre gräns än 20 km/h på den allmänna varningen så är jag däremot intresserad av att veta mer!

Volvos tanke är god, men den passar inte min körstil...
Vardelos skrev:Inne i Intellisafe menyn kan jag nu välja ”ljudvarning vid fartkameror”, den har jag väntat på länge och jag vet att folk här på forumet önskat denna funktion.
Nej, det är inte så.

Nu varnar min ENBART för kameror, inget annat.
av AndS
#1272882
Misstänker att utseende varierar beroende av bilmodell, utrustning och version av programvara, där inget finns dokumenterat från Volvo till kund hur det ska vara ;-)
av uniformerad
#1273131
Vardelos skrev:
9FCBFEBC-BD7F-4F93-B1B7-2F6844DFCA6A.jpeg
Bild
När fick du din senaste mjukvaruppdatering? Jag saknar inställningsmöjligheterna som du har.
av Vardelos
#1273141
uniformerad skrev: lör 06 okt 2018, 15:47
Vardelos skrev:9FCBFEBC-BD7F-4F93-B1B7-2F6844DFCA6A.jpegBild
När fick du din senaste mjukvaruppdatering? Jag saknar inställningsmöjligheterna som du har.
För ett par veckor sedan.
av uniformerad
#1273145
Vardelos skrev: lör 06 okt 2018, 16:59
uniformerad skrev: lör 06 okt 2018, 15:47
Vardelos skrev:9FCBFEBC-BD7F-4F93-B1B7-2F6844DFCA6A.jpegBild
När fick du din senaste mjukvaruppdatering? Jag saknar inställningsmöjligheterna som du har.
För ett par veckor sedan.
Hm, jag har maj uppdateringen, men saknar möjligheten till kameravarning då den enbart varnar för kameror. Kan inte se att det kommit en nyare, men kanske har fel.
av andhreas
#1279514
Fick ny mjukvara igår vid service. En ganska stor skillnad jag märkte var hur bilen beter sig när den är satt på ECO läget. Känns som att bilen är mer restriktiv med växling än vad den var förut, innan märkte jag inte så stor skillnad på vanliga läget och Eco.
Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]

Pluskabel glapp

Det där är en säkring. Kolla med en[…]