Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lagomski
#1269858
Hej på er
Kikar på nya V60. Har kört 1 sådan och 1 v90 och båda två hade mkt kraftiga reflektioner i vindrutan, precis i området kring head up displayen. Det sitter nån ventilationsgrej eller nåt där framför ratten som speglar sig i rutan. Även högtalaren till höger men den är inte lika störande.
Dock hade båda två ljus inredning, men den detaljen är svart, så det borde inte spela nån roll.
Googlat och läser inget om detta på reviews etc, men jag tyckte det var väldigt märkligt.
Har inte ni märkt något?
Något man kan göra åt det?
av Cokeisit
#1269875
Jo, jag märker av reflektioner från kanterna runt HUDen, det kunde ha undvikits om de hade använt samma material som till resten av instrumentpanelen. Det märks olika mycket beroende på solens höjd och vinkel. Jag har mörk inredning.

För övrigt så är HUD helt underbart. Önskar att man kunde få mer info där och mindre i den vanliga displayen.
av Xanthopteryx
#1269946
Volvos approach med HUD är att du bara skall se det som är nödvändigt, för att inte distrahera. Alltså dyker det upp saker om det är något viktigt, annars göms det undan. Exempelvis med navigation: Den visar i HUD hur du skall åka i rondeller, påfarter e.t.c. men så kommer du på en lång sträcka som motorvägen där du skall fem mil, då syns inget, men när det börjar närma sig att köra av, då syns det igen.
Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]