Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1269475
Hej

Är det nån som funderat som jag på att det finns ledig plats för högtalare i bakre passagerardörr ?

Vilken dimension passar? Är det en mellan/diskant högtalare som passar? Man parallellkopplar den med nedre högtalaren? Är det svårt att plocka av sido panelen? Kanske bör man lämna det till proffs?
IMG_0864.JPG
IMG_0864.JPG (123.9 KiB) Visad 3318 gånger
#1269502
Jag har nu kikat lite snabbt.

Jag har högtalare i bakdörren därnere, spelar svagt om balance är inställt på mitten i bilen, alltså standardinställning,

Drar man balance helt till bakre delen av bilen så hör man tydligt att nedre högtalarna spelar,,, men !!! Väldigt billigt ljudkvalité,, då menar jag väääääldigt billigt... :)

Gällande de små diskanterna uppe på dörrn så spelar de inget, det var svårt att lysa in då det var väldigt ljust ute för att se om det satt något
#1269508
Jo jag kollade lite sprängskisser fån amerikanska sajt men det visar allt av döma Premium o inte High Preformance.

Japp det är omöjligt att lysa in i gallret. Ställer man allt ljud till vänsterbak så kommer ingenting från övre högtalargaller Bild

Man få kolla nån skrotad V90 om hur det ligger till. Oavsett det kan bakredörr högtalare behöva en uppgradering.
IMG_0869.JPG
IMG_0869.JPG (161.85 KiB) Visad 3254 gånger
#1269809
Har std systemet och det sitter högtalater i dom bakre dörrarna(troligen Bas), lätt att kolla om dom fungerar, lägg handen på
hötalar gallret och du kommer att "känna" om dom fungerar, jag kunde även med lätthet höra dom.
Så kommer det inget ljud från dom så har nog något gått galet vid monteringen :-/
"Gubbstrutten"
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]