Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1270244
KenZoo skrev:Jag ska tona bakrutorna om några veckor, och då ska vi plocka ner dörrsidorna..

Då vet vi helt säkert om det finns eller inte
Kan du tipsa hur panelen tas bort. Det skulle ingjuta mod för ta sig ann jobbet själv.

Har inte hittat nån V90 demontering men väl XC60 - är det nåt man kan följa?

#1270347
Har ingen 90-serie men i min bil spelar bakhögtalarna rätt lågt och mysko om man har dolby surround påslaget. Väljer jag off eller 3-ch så spelar alla högtalarna samma iaf någorlunda oprocessade ljud. Värt att kika på i felsökandet?
#1270467
I videon såg det ju sjukt smidigt ut. Däremot kollade jag nu på morgonen när jag var ute en sväng med bilen, V90 har inte den där "luckan" i handtaget som XC90. Så de skruvarna sitter någon annanstans.

Edit:
Här är en sprängskiss på framdörren, tycker det ser ut som att 13/14 och 15 är infästningar för dörrpanelen?
Bild


Här har vi bakdörren, samma princip vad det verkar:
Bild
#1277112
Efter nu plockat av panelen så ser jag det finns ingen diskant eller mellanregister.

Är det nån som kopplat på dessa från basen?

Man parallell kopplar väl så få jag lägga på ett motstånd för att inte överbelasta förstärkaren eller?

Bild
IMG_0992.jpg
IMG_0993.jpg
Senast redigerad av 2 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Storlek på Skivor/bromsar?

Enklast är väl att ta en tumstock o m&au[…]

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]