Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BenKenoby
#1269369
Hej
Har en XC90 my16 D5. Bilen har gått ca 60000km och var inne på service för ca en vecka sedan. Som en kampanj bytte Bilia en slang i kylarsystemet. Jag har aldrig haft några problem med bilen innan.

Idag när jag skulle använda bilen varnade den för låg kylarvätskanivå. Men när jag kontrollerar nivån i expansionskärlet är nivån något över Max.
Typiskt att det är fredag och att jag verkligen skulle behöva bilen i helgen.

1) Vad kan jag själv göra? Uppenbarligen är ju nivån ok? Eller kan det vara "stopp" längre in i systemet?
2) Är det dåligt att använda bilen? Kan jag ens köra den till verkstad?

Tacksam för era synpunkter på detta.
#1269376
Jag skulle prata med verkstaden, och beroende på vad de säger köra in bilen eller låta den bärgas. Verkar ju som om något blivit fel när de har bytt slangen.
av BenKenoby
#1269386
Tack för svaret. Ja, får väll göra det. Fast de är tillbaka på jobbet först på måndag.
Tänkte om det var ett känt fel som kunde hända och där det fanns något knep som "lagade" felet.

Om det finns kylarvätska i expansionskärlet, kan man då räkna med att hela kylarsystemet är "fyllt"? Om så är fallet är mitt problem relaterat till givaren eller mjukvara.

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]