Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1267881
Men sen har jag Volvo Personalrabatt så ba fick kärran för 287k[/quote]
KenZoo skrev:Jag har den lagerbilen mä, men köpte 1 månad sen, får betala för serviceavtalet.

Men sen har jag Volvo Personalrabatt så ba fick kärran för 287k
Det var ett bra pris! Nöjd med bilen?
#1267888
Och nu fixade min säljare att jag fick serviceavtalet gratis också :) ,

Jag är toknöjd med bilen, men jag måste ha sensorer i fram, har svårt att parkera då bilen är väldigt lång samt har maffig huv,.
Tyvärr så verkar det inte lätt att montera dit sensorerna som man normalt gör..
#1268102
Härligt, grattis till bil och serviceavtal. Påpekade du att jag fick med det? Hur som helst, vad bra! :) Jag läste din tråd, intressant att följa. Har du keyless entry och start? Det och en del annat som elbaklucka mm har min ser jag. Borde vara samma spec på våra bilar eller kan de skilja tro?
#1269276
Funderar också över en S90 men har svårt att avgöra mellan T4 och T5. Främsta oron är just om t4ans kraft gentemot vikten på bilen, alltså om den klarar av att köra okej med ca 2 Pers i bilen och en del vikt i bakluckan. Sen så är frågan om man kan lägga till extra funktionalitet såsom sensorer fram och bak, navigation och liknande, för det verkar inte synas som alternativ i konfiguratorn.
#1269486
alwek skrev:Sen så är frågan om man kan lägga till extra funktionalitet såsom sensorer fram och bak, navigation och liknande,
Pdc fram hör ihop med park assist.
Går att montera, kostar 16.000:- monterat och klart.

Navigation går också, de laddar bara in ”programmet” ca 7000:-

Apple car play kan man också eftermontera, ca 2000:- monterat o klart
#1269576
alwek skrev:Funderar också över en S90 men har svårt att avgöra mellan T4 och T5. Främsta oron är just om t4ans kraft gentemot vikten på bilen, alltså om den klarar av att köra okej med ca 2 Pers i bilen och en del vikt i bakluckan. Sen så är frågan om man kan lägga till extra funktionalitet såsom sensorer fram och bak, navigation och liknande, för det verkar inte synas som alternativ i konfiguratorn.
Upplevd kraft är individuellt, men mina senaste bilar är nyare dieslar v70 och xc70 på 180hk, 400nm och trots att jag fortfarande kör in min s90 så imponeras jag av motorkraften och växellådan. Bra bottenvrid och "spets". Vi är 4 i familjen, drar >6m husvagn. Jag är helnöjd med med bilen, grym komfort och utstrålning. T5 har jag inte provat, imponerades av t4 och letade inte vidare. Lycka till! :)

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]