Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kjellbengt
#1266427
Tjena
Kommer antagligen beställa en V90 CC i höst.
Blir såfall en D4 med de mesta i utrustning vad jag förstår iaf. Min fråga är till er som vet, är de värt 16 tusen för ett panorama glas tak?

mvh kjell-bengt
av UnleashFusion
#1266444
hade hellre spenderat 16k på något annat än panorama tak. antingen uppgradera högtalarna om man känner för det, funktioner som du inte valt till möjligtvis. - om inte, större fälgar&däck eller spara pengarna till att lackbehandla hela bilen.
av Xanthopteryx
#1266448
Panorama är skitdyrt om det spricker av stenskott eller annat. Är nämligen inte glas i försäkringsbolagens ögon.
På sommaren blir det skitvarmt så fördraget är sannolikt.
På vintern är det mörkt och antagligen snö och skit så ser ändå inget.
Och så blir det ljust överallt så man ökar risken för att bli bländad = lika bra att dra för.

HUD, eventuellt infällbar dragkrok, 360-kamera, BLIS-grejen, Android Auto, fotsparkbaklucka, automagiskt insynsskydd electric silverfärg. Typ så. Får du pengar över så donera till Barncancerfonden. (Nästa gång kan det vara ett barn i din närhet som drabbas.)
av troubleshooter
#1266449
Har haft det på de två sista bilarna, och skulle inte gärna vara utan det, tycker det ger rymd i kupen.
Men har man en begränsad ekonomi att hålla dig till så kanske man ska fundera två gånger, för mig
så försvann HUD bland det första även om jag har det mesta i övrigt, det är individuellt.

Krasst sett så är ju extrautrustning på bilar en kostsam historia, är det verkligen värt 1000kr i månaden
för att få B&W ljud eller 400 kr för att titta på natthimlen genom panorama taket utslaget på 36 månader?
Det är bara du som kan avgöra den frågan ;-)
Användarvisningsbild
av ragge1
#1266465
har den på min och super nöjd , men så har bilen alt av utrustningar , vi valdte svart interior ochså på taket så det är ochså en + med panorama tak , men det bäste är för dem som sitter back
Användarvisningsbild
av grillchips
#1266485
Allt är relativt.
Hade taklucka på min första bil, hade inte det på min andra bil och nu när tredje bilen köptes (V90) så ville jag verkligen ha panoramataket. Sambon var svårövertalad men efter att ha åkt med i en demobil med panorama så var hon såld. Vi har en R-design så interiören är ju svart, då ljusar taket upp det ganska mycket och som tidigare nämnts, den upplevs rymligare.

Visst är det en slant och ev risk sett ur skadesynpunkt (som nämns ang försäkring ovan) men vafan... Kan man så ska man. Visst hade vi kunnat lägga 16k på fälgar och annat men det är ju också sånt som enkelt går att åtgärda i efterhand. Panoramataket är lite svårare att eftermontera.
av LViken
#1266487
Även jag var inne på panoramatak när jag skulle beställa en V90 för drygt ett år sedan. Provsatt då en V90 med detta tak men panoramataket börjar dock bakom mig och jag sitter med framstolen nästan längst bak. Ingen glädje för mig som förare utan det blev fint för dem som sitter bak. Har även testat via hyrbil en gång. Avstod därför panoramatak.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1266526
Jag har panoramatak på min och uppskattar det.

Det är i och för sig mest sambon som gillar det när hon sitter bak, eftersom det ger en luftigare känsla.

Volvo sätter sina panoramatak så långt bak att man inte riktigt märker dem om man sitter i framsätet. Man får inte riktigt känslan av att ha öppet ovanför sig.

Jag hade nog ändå saknat det om det inte funnits..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dröj[…]

Vi som beställt EX90

Inte för mig. Plastig interiör. Liten s[…]

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]