Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
#1292378
ICEnow skrev: Svensk avundsjuka och vänsterliberalism ;)
och en myt att det är stenskottkänsligt. Stenarna kommer ju inte som ett meterorit uppifrån heller. Stenskott får man för att man kör på stenarna när de flyger upp från andra bilar.
Jag har panoramatak och gillar det verkligen. Dock har jag fått stenskott som blev dyrt att reparera eftersom skadan går på vagnskada och inte glasförsäkringen. Hur fick jag stenskottet? Jo en sten som studsade mellan tak och takbox. Det händer lite då och då... Och en gång sprack taket.
av swemax
#1292385
Med tanke på allt som kan strula med fattigmanscab så skulle jag aldrig köpa en begagnad bil med detta

Finns nog fler än jag som tänker så


Skickat från min iPad med Tapatalk
av Vardelos
#1292417
Om man kör dom mesta milen själv, som jag, så märker man ju inte av om man har glastak eller ej. Däremot om man sitter mycket bak, eller ofta har passagerare som gör det så är det ju ganska trevligt.
Har bara haft glastak på 1 bil, och då hade jag till 90% den där tyg persiennen eller vad man ska kalla den fördragen.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1292429
@Vardelos, allt är relativt såklart, men jag upplever otroligt mycket mer rymd i bilen av panoramataket. Visst, jag kör 9/10 gånger så familjen får ju den största njutningen av det men att man inte skulle märka av panoramat för att man kör är inte sant.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1292455
@Vardelos, Om man kör med tyget fördraget förstår jag att man inte märker den rymd inne i bilen panoramataket ger ;-)
av Vardelos
#1292465
SvenB skrev: mån 14 jan 2019, 23:45 @Vardelos, Om man kör med tyget fördraget förstår jag att man inte märker den rymd inne i bilen panoramataket ger ;-)
Touché :P

Jag har faktiskt aldrig ens suttit i en v90 med panorama, kanske börjar den längre fram på bilen än min gamla bil? För på den började panorama typ i längd med öronen, och man kan ju inte se bakåt, och oftast när man kör så tittar man framåt :ninja:
av ICEnow
#1292507
Hertsh skrev: mån 14 jan 2019, 19:32
ICEnow skrev: Svensk avundsjuka och vänsterliberalism ;)
och en myt att det är stenskottkänsligt. Stenarna kommer ju inte som ett meterorit uppifrån heller. Stenskott får man för att man kör på stenarna när de flyger upp från andra bilar.
Jag har panoramatak och gillar det verkligen. Dock har jag fått stenskott som blev dyrt att reparera eftersom skadan går på vagnskada och inte glasförsäkringen. Hur fick jag stenskottet? Jo en sten som studsade mellan tak och takbox. Det händer lite då och då... Och en gång sprack taket.
Max otur. Har själv lite erfarenhet av takbox. Har provat det någon gång, men tyckte att det blev ostabilare och luriga vägegenskaper att köra med lastad takbox. Hänger istället på en liten släpvagn och sväljer att lägga en timme mer på fjällresan.
Användarvisningsbild
av ABY
#1568338
Gammal tråd men... Vågar man köpa en beg V90 från 2017 med panorama tak? Läckage?
av least
#1568350
Du får väl kolla dräneringen.
Och varför skulle man inte våga?
av uniformerad
#1568353
Jag har haft min XC90 17 sedan den var ny och inte haft några som helst problem med panoramataket.
Kolla lister och dränering så att allt är ok så bör det vara lugnt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]