Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikethebik
#1267018
grillchips skrev: ons 29 aug 2018, 11:15 Eller så betalar man och ser glad ut och njuter av det man har. ;)
+1

Mike
av V70_2005
#1267035
Självklart! Fast nu har ju inte TS köpt bilen ännu och vill plocka ihop den optimala kompromissen. Bra att vrida och vända på allt några gånger så man inte får trista överraskningar när man väl köpt bilen.

Det pågår en annan tråd om d5 eller t6, och med fast årlig budget hade jag lätt valt en t6 istället för en d5 och för vad ett panoramatak kostar kompenserat för ökad förbrukning dom första 3-4åren eller så :).
av stevvee
#1267038
V70_2005 skrev:Självklart! Fast nu har ju inte TS köpt bilen ännu och vill plocka ihop den optimala kompromissen. Bra att vrida och vända på allt några gånger så man inte får trista överraskningar när man väl köpt bilen.

Det pågår en annan tråd om d5 eller t6, och med fast årlig budget hade jag lätt valt en t6 istället för en d5 och för vad ett panoramatak kostar kompenserat för ökad förbrukning dom första 3-4åren eller så :).

Om TS beställer en T8 behöver han inte välja till panorama och då är det inte längre ett problem Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av V70_2005
#1267112
Ja all in är en variant :). Men där har vi ett rejält hopp i kostnad. När jag köpte bil kostade steget T6->T8 150kSEK har jag för mig.

Har man fritt med pengar kan man börja kolla på Porsche, Range Rover lamborgini suv etc
av phantomblot
#1267164
En ting som er negativt med panoramatak, er at vann fryser til i listen rundt vinduet, og når bilen vrir litt på seg, spraker og knirker det i den isen. I tillegg til at det bråker når isen på glasset smelter og blåser bortover taket.
av least
#1267169
Likadant med sedan-modeller där isen spricker vid bilens rörelser. Låter bara lite roligt tycker jag. :-)
av V70_2005
#1267186
Och det är väldigt bra att kolla upp och se hur cyklar, takboxar etc beter sig i motorvägsfart.
av Flajjan
#1267188
Man slipper panoramatak när man köper V90 T8. XC60 T8 är det tvingande. Glädjande för oss som inte är så imponerade av panoramataket. Min erfarenhet av panoramatak var att det blev betydligt varmare i bilen, även när gardinen var fördragen (det var alltid fördraget) sen rasslade det ohyggligt om gardinen. Jag gillar taklucka och hade ofta min öppen när jag hade min V70, men med värmen och den klena klimatorn i V90 hade jag alltid allt fördraget. Min nya V90 är beställd Vit med ljus klädsel och inget panorama tak allt för att få så behaglig temperatur i kupen som möjligt. - Alla är vi olika..
av Kjellbengt
#1268842
De blev panorama tak, en grå cc med d4 polestar och cross country plus. hoppas skiten håller! tack för era svar!
Användarvisningsbild
av grillchips
#1268846
Haha ja, man får hålla tummarna, det gör jag iaf. Jag njuter varenda gång av panoramat, hoppas du blir nöjd!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]