Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1444804
Kan säga de stoppade blästringen men å andra sida drog den in betydligt mer smuts, och grus till min parkeringsplats jmf med grannarnas.
Nu passade jag att ta bort dem i samband med montering stylingkit. De var AliExpress med avvikande färg.
Funderar nu om inte V60 stänkskydden skulle passa, de är betydligt nättare.
Användarvisningsbild
av rylle
#1444822
@HitTheRoadJack, Det är mitt tycke också, att de är lite för "klossiga" annars hade jag köpt och monterat... gillar inte hur skiten dras upp längs hela sidorna
#1450610
Såg tråden tidigare och såg att min saknade pluppen. Var inne på serviceverkstaden och frågade, det är nybilsgaranti så det borde sitta något där?
Saknar slang.jpg
Saknar slang.jpg (20.5 KiB) Visad 441 gånger

För att titta på det så skulle det ha 2 495 kr felsökning steg 1, provkörning, mekanisk kontroll, kontroll på lyft, kontroll missljud och eventuell utökad felsökning, reservdelar och sedan tillkommer reparation.

Vart lite fundersam, den saknas och behöver ingen felsökning? Det borde se ut som nedan:
dränering okej.jpg
dränering okej.jpg (19.13 KiB) Visad 441 gånger
och när den är igensatt kanske....
dränering igensatt.jpg
dränering igensatt.jpg (18.73 KiB) Visad 441 gånger
Tänkte de var en :-o dyr slang att fixa..... 2 495 plus arbete & material :oops:

Sedan såg jag någon som hade tappat/lossnat i en annan tråf viewtopic.php?f=79&t=157271&p=1392011&h ... g#p1392011
Användarvisningsbild
av rylle
#1546883
Nu hände det mig, pollenpropp i röret. Tog en entrådig-ståltråd och det var verkligen i sista cm som proppen satt. Nästan som om det snarare var skit från däckskätt som proppat igen. Klart underdimensionerad slang.
#1546891
Ett tips kan vara att öppna luckan och spola lite vid varje tvätt, då bör det inte täppas igen.
På min GDS-hall finns dessutom tryckluft så det kör jag också med, med försiktighet.
av S65D
#1546913
fjohan82 skrev: tis 11 jul 2023, 18:24 Ett tips kan vara att öppna luckan och spola lite vid varje tvätt, då bör det inte täppas igen.
På min GDS-hall finns dessutom tryckluft så det kör jag också med, med försiktighet.
Brukar också köra tryckluft. Försiktigt verkar alltid räcka för att höra att luften hittar ut där nere.

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]