Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CarlRo
#1264210
Ratten i min V90 har fått flera små revor som inte känns skönt i handen, jag vet inte hur de uppstått. Det enda jag kan komma på är om fruns ring vänder på sig så att stenarna kommer neråt och att dessa drar upp så mycket märken i ratten. När man känner på ringen så känns stenarna absolut inte vassa och om dessa är boven så måste ratten vara extremt känslig då de inte hände på min V70. Är det någon annan som har märkt av att ratten lätt får revor i lädret?
#1264211
Varenda bil innan vår V90CC som vi fick för två månader har haft det. Boven i dramat har varit fruns ring som repat ratten så att den sett rent fruktansvärd ut.

Iochmed att nya bilen hämtades ut infördes förbud mot ringar i bilen, och änsålänge är ratten repfri


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1264212
Har inga revor i min men däremot börjar den bli lite blank på några ställen. Tänkte fråga om det på servicen.
Jag är superförsiktig med bilen så frågan är om i te det är nåt kvalitetsproblem.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

av CarlRo
#1264215
Ajajaja skrev:Varenda bil innan vår V90CC som vi fick för två månader har haft det. Boven i dramat har varit fruns ring som repat ratten så att den sett rent fruktansvärd ut.
Iochmed att nya bilen hämtades ut infördes förbud mot ringar i bilen, och änsålänge är ratten repfri

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker det är konstigt om ratten är så känslig, för som sagt förra bilen (V70 MY12) fick inga märken när frun körde den och ringen känns inte så vass även om ringen vänder på sig ..
#1264216
Det är inte fel på bilen, det är tydligt att frugorna har för flådiga stenar på ringarna... :P :-) Ta ner på carat-talet så blir det kanske inte lika mycket repor.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1264232
Nystrom7 skrev:Har inga revor i min men däremot börjar den bli lite blank på några ställen. Tänkte fråga om det på servicen.
Jag är superförsiktig med bilen så frågan är om i te det är nåt kvalitetsproblem.

Skickat från min Pixel via Tapatalk
Blankt kan vara att ratten är skitig prova att rengöra med ett medel för läder så kan ratten bli matt och fin igen.
Användarvisningsbild
av Derank
#1264249
Nystrom7 skrev: fre 10 aug 2018, 14:31 Har inga revor i min men däremot börjar den bli lite blank på några ställen. Tänkte fråga om det på servicen.
Jag är superförsiktig med bilen så frågan är om i te det är nåt kvalitetsproblem.

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Ratten är skitig, ta en MF duk och lite tvål och vatten och rengör så ska du se att den blir matt och ren igen.

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]