Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marwi
#1263951
Hej alla!

Har just kommit hem från en liten bilsemester i Europa. Har fungerat hur bra som helst, förutom en liten detalj...

Innan vi gav oss iväg skickade jag iväg en adress varje kväll till bilen på de olika boenden vi skulle övernatta på, och markerade dessa sedan som favoriter. Jag hade en lista på sex olika adresser i favoritlistan, plus hem. Funkade kanon tills vi skulle till plats nummer fem. Då hade bilen kopplat om namnet på favoriten med adressen till en annan favorit! Ett exempel. Tänk att jag skickat adress Avenyn 1 i Göteborg och adress Kungsgatan 1 i Stockholm. När jag sedan klickar på adressen i Stockholm i favoritlistan väljer bilen att sätta adressen i Göteborg som mål! Väldigt irriterande.

Lösningen blev att inte välja i favoritlistan, utan peka på favorit-markeringne på kartan, och på så sätt välja mål.

Gissar att det inte var enbart så det var tänk, och det tog en liten stund innan vi kom på att vi faktiskt var på väg åt fel håll första gången det inträffade.

Nu är vi hemma, och navigatorn ska få vila lite så får vi se om det självläker.

/Martin

P.S. Det kanske är ett easter egg?! :-D D.S
av Hypoxia
#1264038
Ha!

Låter rätt spännande :)

Tanken har slagit mig många gånger när man varit ute och snurrat på GPS att det är rätt sällan som man ens skulle märka att man var på väg åt fel håll. Nu har jag i alla fall kompass i backspegeln så oddsen att man märker något har ökat.

Jag retar mig på att inmatningen i bilen är så galet seg och klumpig jämfört med det man är van vid från exempelvis Google Maps eller motsvarande på telefon/platta/dator. Har istället valt att använda VOC-appens karta och hitta det jag vill och sedan skicka målet till bilen. Om man gör sökningen i lugn och ro så går det enkelt att välja direkt ur sökhistoriken när man är på rull. Med appen är det enklare att se om man verkligen är på väg dit man tänkt sig eller om sökningen gått fel. Vore däremot spännande om den skickade målpositionen med en offset på -1 i sökhistoriken, då skulle det bli som din erfarenhet av favoriterna :)
Användarvisningsbild
av joel80
#1264080
Jag har nu inte nya sensus med den GPS ni har utan har en garmin monterad. Jag kör alltid med dubbelt när jag ska någonstans, eftersom jag även har mobilen igång och kör Waze så att man får direkt koll på trafiken samt blir omledd på andra rutter om det behövs.
Om de två då visar olika vägar kan man bli lite mer uppmärksam och kolla om man har samma mål i bägge. :)

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]