Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1263021
Någon som vet vad tempen skall vara i utblåsen på V90?
I min mazdaverkstadsmanual stod att det skulle vara mellan si och så många grader ur utblås x när low och full fläkt var inställd och motorn höll varvtalet y.
#1263198
Roade mig med att mäta i dag.
24 grader ute.
Full manuell fläkt.
LO inställt överallt.
Mätt i utblåset på passagerarsidan, mitten.

Tomgång, D4: 14 grader
1.500 varv: 10 grader
2.000 varv: 9 grader

Min gamla Mazda höll typ 4-7 grader...
#1263207
Det var inte bra. Min XC60 Classic håller 4 - 6 grader. Vad säger Volvoverkstaden?
#1263250
Har samma skit med min anläggning, dock en XC60 -18 och enligt verkstaden så låg utluften på LO och full fläkthastighet 5 inom standarden, 11 grader. Jag sa att det måste vara ett skämt, en bil för 500k klarar inte av att hålla ett behagligt klimat i kupén? Då menar garantiansvarige att det kanske är en produktegenskap som man får lära aig leva med?? Nej, jag börjar bli väldigt irriterad på det här...
#1263259
Volvordesign89 skrev: sön 05 aug 2018, 09:40 Har samma skit med min anläggning, dock en XC60 -18 och enligt verkstaden så låg utluften på LO och full fläkthastighet 5 inom standarden, 11 grader. Jag sa att det måste vara ett skämt, en bil för 500k klarar inte av att hålla ett behagligt klimat i kupén? Då menar garantiansvarige att det kanske är en produktegenskap som man får lära aig leva med?? Nej, jag börjar bli väldigt irriterad på det här...
Hur många varv?
#1263269
Det vet jag faktiskt inte, när pstn mätte så var det väl tomgång antar jag. Har själv inte mätt temperaturen då jag inte har något bra instrument för det men jag uppskattar att det kommer mer kyla vid högre varvtal.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1263285
Volvordesign89 skrev:Har samma skit med min anläggning, dock en XC60 -18 och enligt verkstaden så låg utluften på LO och full fläkthastighet 5 inom standarden, 11 grader. Jag sa att det måste vara ett skämt, en bil för 500k klarar inte av att hålla ett behagligt klimat i kupén? Då menar garantiansvarige att det kanske är en produktegenskap som man får lära aig leva med?? Nej, jag börjar bli väldigt irriterad på det här...
Verkar vara gott om produktegenskaper på nya Volvo.
Kanske lättaste sättet att få bort kunderna?
#1263331
Sant med stektermometer, ska testa det och återkommer.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]