Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
#1260045
Hej,
Har problem med att den ena nyckels profil inte sparar och återställer inställningar. Trasigt eller något tips på vad som kan vara fel?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
#1260669
Kolla så inte denna inställning är ibockad!

Skydda förarprofil I vissa fall är det önskvärt att olika inställningar som görs i bilen inte ska sparas till den aktiva förarprofilen. Det är då möjligt att skydda förarprofilen.
OBS Skydda förarprofil är möjligt endast när bilen är stillastående.
För att skydda en förarprofil: 1. Tryck på Inställningar i toppvyn i centerdisplayen. 2. Tryck på System Förarprofiler. 3. Välj Redigera profil. > En meny visas där det är möjligt att redigera profilen. 4. Välj Skydda profil för att skydda profilen. 5. Spara valet att skydda profilen genom att trycka på Bakåt/Stäng. > När profilen är skyddad kommer inställningar som görs i bilen inte automatiskt att sparas till profilen. Ändringarna måste istället sparas manuellt med tryck på Spara aktuella inställningar till profilen. När profilen är oskyddad sparas inställningarna däremot automatiskt till profilen.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1261019
Det har jag koll på. Verkar som minnet i nyckeln inte aktiveras. Jag kan låsa upp och låsa och rätt profil väljs men inga inställningar ändras. Trasigt tro?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
#1272041
Profilen laddas och det verkar som andra inställningar utom stolen ändras... Bilen har varit inne men inga felkoder finns så man har inte mkt att gå på.

Börjar fundera på andra fall som kan påverka. Om jag öppnar bilen och min profil laddas sen när vi parkerar låser min sambo bilen med sin nyckel... vad händer då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1272051
När du sparade stolens position i minnet och kopplade den till nyckeln, fick du rätt ljusinindikation vid minnesknapparna på dörren?

Det sitter en liten lysdiod där, som ska blinka till när man lagrat stolens position på en minnesknapp.

För övrigt har vi samma efternamn.. 😀
Användarvisningsbild
av Wibe
#1272054
Det är ju inte minnesknapprna som är mitt problem utan att stolen inte ställs in korrekt med nyckeln när man öppnar dörren. Jag blir tokig att jag inte går det att funka. Funkade utan problem i ett år men sen har det slutat att funka... eller det känns som det funkar ibland


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
#1272083
Wibe skrev:Det är ju inte minnesknapprna som är mitt problem utan att stolen inte ställs in korrekt med nyckeln när man öppnar dörren. Jag blir tokig att jag inte går det att funka. Funkade utan problem i ett år men sen har det slutat att funka... eller det känns som det funkar ibland


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har bilen blivit uppdaterad nyligen som gjort att den tappat att den profilen skall ha den inställningen per automatik ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
#1272105
Jag trodde att så var fallet men har återställt allt till fabriksinställningarna och sen satt upp allt igen och det verkar inte funka ändå. Har svårt att förstå om det är något annat beteende hos oss med nycklar som gör att det inte funkar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
#1272198
Wibe skrev:Jag trodde att så var fallet men har återställt allt till fabriksinställningarna och sen satt upp allt igen och det verkar inte funka ändå. Har svårt att förstå om det är något annat beteende hos oss med nycklar som gör att det inte funkar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du provat låsa upp med nyckeln och se vad som händer då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av titanium
#1272277
Att stolen inte ställer in sig när man byter förare har jag haft problem med sedan bilen var ny. Man har bytt någon styrenhet till stolen men fortfarande ingen skillnad.
Har varit in med bilen ett flertal gånger och varje gång säger man att nu fungerar det. Men det gör det fortfarande inte. Har nu gett upp.
Man får ändra inställningen genom att trycka på knappen på dörrsidan. Inte premium!!
(I övrigt har jag inte haft något enda problem med bilen)

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]