Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Picapica
#1259288
På vintern startar jag parkeringsklimat för att få in värme i bilen. Kan man göra så att jag får in kyla i bilen på sommaren på samma sätt :-)
av Hypoxia
#1259294
Yes sir!
Antingen använder du samma funktion Parkeringsklimat som du redan gör på vintern och då går fläktarna och suger ut den riktigt varma luften i bilen och ersätter med den förhoppningsvis svalare luften utanför bilen. Gör stor skillnad mot att sätta sig i en smällhet solvarm bil, men det blir ju inte riktigt att man kan säga att det är kallt.
Andra varianten är att använda fjärrstarten som blåser rent ordentligt snabbt.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1259348
Öppnaknappen är guld, drar ner de så snart jag ser bilen innan avfärd när det är stekvarmt ute och drar upp de en 30 - 60 sekunder sen när man kört, då får man iaf vädrat ut det värsta och ac hinner börja komma igång.

Skulle man kört med en eller flera rutor nere kan man parkera utan att dra upp rutorna med, bara att göra omvänt, håll in låsaknappen när man går från bile så dras alla rutor upp.

Detta står givetvis i bilens bibel med, finns även som app
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1259464
XC90_Executive skrev:Parkeringsklimat för att kyla är bara för T8. Men fjärrstart funkar bra om det inte är en T8.
Stämmer nog inte. Jag använder parkeringsvärmare för att kyla min D4.
Användarvisningsbild
av razorfish
#1259676
Picapica skrev: tor 12 jul 2018, 18:44 På vintern startar jag parkeringsklimat för att få in värme i bilen. Kan man göra så att jag får in kyla i bilen på sommaren på samma sätt :-)
Ja, och det funkar asbra. Startar bilen mha VOC-appen valfritt 1-15min och sätter mig i en sval och skön bil. Använde det senast idag (30°C varmt). Det är dock mitt ansvar att bilen inte står i ett garage, i en zon med reglerad tomgångskörning, osv. Men helt klart en funktion som är lätt att vänja sig vid!
Däckbuller 19"

Ska de levereras med acusticmärkning? Hu[…]

Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batter[…]