Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
#1259064
Har en ny V90 med volvo on call och internetuppkoppling via bilens modem, fick syn på att dert finns en uppdatering på navigatorn nu men det går inte att uppdatera med bilens uppkoppling. Kollat instruktionsboken och allt skall stämma men det går inte att uppdatera ändå.Har 5gb data laddat. Vad göra?
#1259066
Aha, måste va därför då. Går de att koppla upp mobilen på nåt vis å ta de den vägen? Har 75gb surf kvar som går ut om ett par dagar så de vore smutt av bli av med en stor del data på de viset :)
#1259072
Provat men ger snart upp. På tal om 1,7 gb ja, samma här så borde de väl funka eftersom jag har 4,9 kvar i bilen? va ner i bilen nyss men då fanns de plötsligt inte längre någon uppdatering. Min version heter 1216, senaste verkar va 1223 så de kan inte va senaste Jag har.
#1259130
För att använda bilens surf, så tror jag att även 1,7 gb är för stort.

Om du tar internetdelning från din telefon och ansluter bilen till det, så kan det gå.

Annars är det in på nätet på din dator och hämta det på ett usb..

Bilens surf är mest till appar och streaming av musik..

Så har jag fattat det i alla fall..😃
#1259213
Jag svor en del inledningsvis över att det inte var möjligt att köra uppdateringen via WiFi om man kopplade till hemnätet som i mitt fall når ända ut på garageuppfarten, det kändes som en smidig lösning för att slippa krångla med USB-plugg.

Däremot insåg jag redan under första uppdateringen att det skulle ha varit ännu mindre smidigt att behöva låta bilen stå och tuffa på tomgång i kanske 45 minuter medan man väntade på att kartorna installerades. Alternativet hade varit att sitta i bilen och aktivt sett till att mediasystemet inte stängde ner automatiskt, inte heller det bästa sättet att utnyttja min tid. Efter det så laddar jag glatt ner på en USB-sticka och låter bilen sköta jobbet i bakgrunden medan jag ändå använder den.
#1259222

JonasPavletic skrev:Jag svor en del inledningsvis över att det inte var möjligt att köra uppdateringen via WiFi om man kopplade till hemnätet som i mitt fall når ända ut på garageuppfarten, det kändes som en smidig lösning för att slippa krångla med USB-plugg.
Agree, satt och sökte efter mitt wifi ett par gånger innan jag fick inse det inte gick utanför bilens kaross. Skulle ju vara väldigt smidigt sätt att köra uppdateringar när bilen inte används.

Tapatalking with Samsung S8

#1259272
Jag vet inte hur mycket plats det är där USB minnet sitter men på s/v60 & V70 är det lite trångt på höjden om minnet är för långt.
Köpte själv ett minne på Kjell som var endast ca 1,5 cm llångt inkl kontakten.


/M

Fjållträsk

Montering av hardwire-kittet till nya dashcamen, t[…]

Fungerar låset? Kolla sladdarna mellan lucka[…]

Kan det vara någon glapp eller något[…]