Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dahnarius
#1257712
Hejsan,

någonannan som upplever att vindrutan är vågig. Kan se det när man tittar åt höger. Finns liksom små vågor över hela rutan. Blir jättetydligt om man rör sig huvud i sidled.

Har tittat på en del V90,V60:is. Alla verkar ha denna effekt. Enligt lokala återförsäljaren var det en helt okänd ''egenskap''. Konstigt med tanke på att det är rätt tydligt.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1257749
Går det att ta en bild på nära håll på dessa vågor?
av Xanthopteryx
#1257767
Jag upplevde att min blev åt det vågiga hållet efter ett byte (på grund av strul med värmeslingorna vid kameran).
Dessutom blev HUD:en sämre, så något verkar ha hänt med tillverkningen känns det som.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1257773
Jag har det så på min s60 och det ser ut som rutan är vågig på ett par ställe uppifrån och ner ute vid kanten.
Syns oftast när jag svänger och kan ibland se det på vänster sida.


/M
av dahnarius
#1257785
Hela min ruta är påverkad. Ser inget om man tittar rakt fram. Men till höger, man ser där går vågor i jämna linjer. Mycket märkligt. Bilen är typ 3 veckor gammal. :-(
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1257797
dahnarius skrev: tis 03 jul 2018, 20:12 Hela min ruta är påverkad. Ser inget om man tittar rakt fram. Men till höger, man ser där går vågor i jämna linjer. Mycket märkligt. Bilen är typ 3 veckor gammal. :-(
Låter precis som trådarna för uppvärmningen, trots att den inte ska ha det...
av dahnarius
#1257825
Ser dock inga trådar.

Det var rätt svårt att få en bild av detta fenomen tydligen.

Hittade dock denna youtube-filmen. Det är ungefär likadant på min V90. Samt andra som jag har kollat vid min lokala retailer.

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]