Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1256779
Xanthopteryx skrev: tis 26 jun 2018, 06:32 Kan inte beställa? Låter som nys bara för att säljaren vill bli av med bundet kapital.
Envisas de så byt firma.
Det är tyvärr precis så det är , Kinabyggda S90 beställs som lagerbilar och valmöjligheterna är väldigt begränsade. det är inte handlaren som valt detta utan säljbolagen. Kanske det kommer att ändras, men jag tror inte det blir som förr då S90 byggdes här..

/Thomas
av V70_2005
#1256929
Och du hittar inga lätt begagnade S90 på Volvobil? Begagnat borde kunna vara ett alternativ när man ändå inte kan speca en ny S90 som man själv vill. Du måste logga in som Volvoanställd för att se alla bilar dom har (tror jag, kommer ihåg när jag letade XC90 verkade det göra skillnad hur många man hittade).

Nu måste jag säga att det lilla jag tittat där på begagnat har indikerat klent utrustade och dyra bilar jämfört med att köpa nytt under någon av kampanjerna (eller begagnat på Blocket), och där har man inga rabatter. Volvobils hemsida verkar ha havererat för mig och jag ser inte vad bilarna kostar, bara månadskostnad.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1256938
V70_2005 skrev: ons 27 jun 2018, 07:20 Och du hittar inga lätt begagnade S90 på Volvobil? Begagnat borde kunna vara ett alternativ när man ändå inte kan speca en ny S90 som man själv vill. Du måste logga in som Volvoanställd för att se alla bilar dom har (tror jag, kommer ihåg när jag letade XC90 verkade det göra skillnad hur många man hittade).

Nu måste jag säga att det lilla jag tittat där på begagnat har indikerat klent utrustade och dyra bilar jämfört med att köpa nytt under någon av kampanjerna (eller begagnat på Blocket), och där har man inga rabatter. Volvobils hemsida verkar ha havererat för mig och jag ser inte vad bilarna kostar, bara månadskostnad.
Intressant att du tog upp detta med Volvobil...
De ligger med som vilken annan ÅF som helst, dit allmänheten kan skicka sin byggda bil för eventuell affär.
Mycket märkligt när de endast verkar finnas till för anställda.
av KenZoo
#1258261
Någon som vet om det går att eftermontera Smartphone Integration ??

Är det som navi att man bara skickar på programvara?
av Lövet
#1258280
Beställningsstopp är fullt normalt och inget som styrs av handlaren. En enskild säljare har 0 incitament att bry sig om lagervärden så bli inte för konspiratoriska nu.
av filippb
#1258290
fjohan82 skrev:
KenZoo skrev: fre 06 jul 2018, 12:06 Någon som vet om det går att eftermontera Smartphone Integration ??

Är det som navi att man bara skickar på programvara?
Stämmer! :party:

https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
Dock tror jag att det tillkommer kostnad för verkstadsjobb om du vill få igång android auto och bara har en port under mittarmstödet.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

av KenZoo
#1258911
Då var bilen till 98% beställd.
Säljaren ska bara säkerställa att Osmium finns på lager.

Det ingick dubbade vinterhjul till en kostnad av närmare 18.000:-
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1258912
KenZoo skrev: tis 10 jul 2018, 16:12 Då var bilen till 98% beställd.
Säljaren ska bara säkerställa att Osmium finns på lager.

Det ingick dubbade vinterhjul till en kostnad av närmare 18.000:-
Grattis! :party:
Hur länge får du vänta på bilen?
Är det 17" eller 18" som blir på vinterdäcken?

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]