Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olsin
#1255762
Häromdagen när det var rätt så varmt tänkte jag att det skulle vara skönt med en sval bil när jag skulle köra hem från jobbet så jag använde fjärrstarten i VOC:en, som jag gjort så många gånger förr. Ganska snabbt kom en kollega in till mig och sa att min bil hade motorn på och larmade. Tydligen hade startmotorns vridmoment varit tillräckligt för att få larmet att lösa ut. Har fler råkat ut för det?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1255765
olsin skrev: tis 19 jun 2018, 20:18 Häromdagen när det var rätt så varmt tänkte jag att det skulle vara skönt med en sval bil när jag skulle köra hem från jobbet så jag använde fjärrstarten i VOC:en, som jag gjort så många gånger förr. Ganska snabbt kom en kollega in till mig och sa att min bil hade motorn på och larmade. Tydligen hade startmotorns vridmoment varit tillräckligt för att få larmet att lösa ut. Har fler råkat ut för det?
Det var inte luft från munstyckena som träffade någon sensor i kupén?
I min V60 får jag vinkla ner dessa lite för att undvika utlöst larm...
#1255781
Mest sannolikt luftutblåsen. Klassiker vintertid för en del. Vinkla om lite så går det nog bättre.
Förkonditionera fungerar ofta förvånansvärt bra också - då fläktar den ur bilen så det inte blir sådär jätteinstängt och varmt.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]