Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1259032
För mig fortsätter den där man var sist man satt i bilen oavsett om bilen stått 10 minuter eller över natten. Har i ärlighetens namn aldrig låtit den stå mer än ett par dagar :)
Däremot så funkar den inte på samma sätt som mobil/PC-appen, dvs att lyssnandet flyttar mellan enheter. Har inte inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt ännu, men det är en annorlunda känsla att sätta sig i bilen med Spotify i hörlurarna och helt plötsligt växla spellista när bilappen kopplar upp sig. Kan hur som helst leva med det.

Jag upplever stor skillnad i uppstartshastighet beroende på täckningen i området. Om bilen har bra mobiltäckning så kliver Spotify oftast över till "Buffrar..." inom någon sekund efter att man slår på tändningen, men ibland tar det riktigt lång tid och hittills så ser jag i alla fall en koppling till att bilmodemet inte signalerar i displayen att det har täckning.
#1259470
Idag la Spotify av, lyckades inte spela några låtar utan stod bara och buffrade/laddade och rapporterade till sist nätverksfel. Testade till sist att plocka bort appen för att installera om, men då lyckas den inte ens ladda ner appen. Alla andra appar funkar, så det verkar vara nåt knas på Spotify snarare än bilens nätverk?
#1259638
Frazze1 skrev:Idag la Spotify av, lyckades inte spela några låtar utan stod bara och buffrade/laddade och rapporterade till sist nätverksfel. Testade till sist att plocka bort appen för att installera om, men då lyckas den inte ens ladda ner appen. Alla andra appar funkar, så det verkar vara nåt knas på Spotify snarare än bilens nätverk?

Det strular nog på Volvos server
#1259915
Kul när den startar från förstasidan allt som oftast, ångrar grovt att jag uppdaterade appen i tron på den skulle bli bättre och snabbare :oops:
#1270649
Hade inne bilen på service 2.0 och trodde i min enfald att Spotify skulle kunna fungera bättre när systemet är uppdaterat men ack nej... ”välkommen till Spotify” visas ibland, ibland startar Spotify musik, ibland startar appen inte alls eller att musiken aldrig startar... mycket störande hur svårt kan det vara att få ordning på detta?
#1270695
Tja, det blir troligtvis inte bättre när man sitter här i ett forum och knyter näven i jackfickan.. Bättre att gå direkt till Spotify och lämna klagomål.. ;-)
#1270699
Frågan är om det ens är Spotify som är boven i dramat. Skulle snarare tro att det är Volvos utvecklare som inte har något vidare UX-tänk med implementationen av den mjukvaran.
#1271613
Hade bilen på service härom veckan och fick nog en uppdaterad Spotify då, för jag har inte uppdaterat den själv men den beter sig lite annorlunda. Skillnaden jag märkt av är att Spotify i bilen nu fortsätter att spela upp det jag lyssnat på i telefonen innan. Det funkar inte tvärtom dock.

En helt annan sak, som det verkar råda lite förvirring om - vad jag vet så är det utvecklare hos Volvo Cars som gör appen i bilen och alltså inte Spotifys utvecklare. Det är således en helt fristående kodbas som gissningsvis använder sig av api'er som Spotify öppnat upp. Det är ju också skillnader i hårdvara, lagringskapacitet osv. Därav är det kanske inte så konstigt att appen i bilen inte har exakt samma funktionalitet som i telefonen eller på datorn. Ska man klaga på bil-appen ska man nog vända sig till Volvo Cars om det ska ha någon effekt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]