Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1258551
Jag håller med.. offlineläge åt folket!😃

Det är smidigare att köra med BT från mobilen, men det tråkiga är att ljudet är betydligt sämre över BT än via appen i sensus.

Detsamma gäller radio via FM och via Tune-In-appen.
Senast redigerad av 1 Ilduce77, redigerad totalt 0 gånger.
#1258629
Är nyligen ägare till en otroligt fin V90 Inscription D5 AWD, något jag redan vid provkörningen hos bilhandlaren kände var vibbrationer i bakvagnen. När man ger full gas från stillastående så kommer väldigt tydliga vibbrationer vid 3-5000 rpm från drivlinan. Dessa vibbrationer känns även i farter från 80-140 och jag ville tro att det har med obalanserade hjul att göra så i dag åkte jag tidigt till jobbet för att verkligen förvissa mig om att det inte är obalans vi pratar om. Tyvärr fanns vibrationerna där när jag åkte hem :-(
Någon som hört om liknade problem. Detta gör mig galen i en så fin bil :mad: . Hjälp tack
#1258650
V90inscription skrev:Är nyligen ägare till en otroligt fin V90 Inscription D5 AWD, något jag redan vid provkörningen hos bilhandlaren kände var vibbrationer i bakvagnen. När man ger full gas från stillastående så kommer väldigt tydliga vibbrationer vid 3-5000 rpm från drivlinan. Dessa vibbrationer känns även i farter från 80-140 och jag ville tro att det har med obalanserade hjul att göra så i dag åkte jag tidigt till jobbet för att verkligen förvissa mig om att det inte är obalans vi pratar om. Tyvärr fanns vibrationerna där när jag åkte hem :-(
Någon som hört om liknade problem. Detta gör mig galen i en så fin bil :mad: . Hjälp tack
Fel tråd
#1258675
Frazze1 skrev:Aha. Men kan låtarna ligga kvar i cashen från en dag till en annan? I så fall duger det ju gott och väl!
Ja de verkar ligga kvar tills man trycker på knappen "rensa filer och data" eller något i den stilen. Man kan också se hur mycket lagring som varje app använder någonstans under systeminställningar

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

#1258716
filippb skrev: mån 09 jul 2018, 00:42 verkar ligga kvar tills man trycker på knappen "rensa filer och data" eller något i den stilen. Man kan också se hur mycket lagring som varje app använder någonstans under systeminställningar
Där ser man, Spotify har cashat 980 mb i våran bil just nu, känns lovande. Visst hade det varit smidigt att offline-lagra hela spellistor manuellt när man står hemma på uppfarten med bilen ansluten med wifi, men hanterar den cashen bra så kanske det flyter på ändå, utan överdriven dataförbrukning.

Jag gjorde förresten ett halvhjärtat försök att koppla upp mot Telenors webbtjänst för att hålla koll på dataförbrukning på sim-kortet som följde med bilen, men det krävde att man bekräftade ett sms som skickats till numret?
#1258748
Du kan enkelt se din förbrukning på SIM-kortet genom att välja Inställningar - Kommunikation - Internet via bilmodem.
Med reservation för att menyalternativen är skrivna fritt från minnet så listas totalt använd datamängd sedan kortet installerades.

OBS däremot att räknaren nollställs varje gång du byter SIM-kort så om du av någon anledning roterar mellan flera kort så behöver du föra lite anteckningar vid sidan av.
#1258957
Insåg själv också rätt snabbt att även om appen är betydligt snabbare att navigation, byta låtar osv, så är det ju himla irriterande att den inte kommer ihåg var man sist var utan blir välkommen med ett meddelande istället för spellistan och senast spelade låt.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1258996
riha skrev:Insåg själv också rätt snabbt att även om appen är betydligt snabbare att navigation, byta låtar osv, så är det ju himla irriterande att den inte kommer ihåg var man sist var utan blir välkommen med ett meddelande istället för spellistan och senast spelade låt.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Så är det inte på min, där kommer jag tillbaka till där jag var sist. Märkligt hur olika appen verkar fungera i våra bilar...

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

#1258998
Hagge310 skrev:
riha skrev:Insåg själv också rätt snabbt att även om appen är betydligt snabbare att navigation, byta låtar osv, så är det ju himla irriterande att den inte kommer ihåg var man sist var utan blir välkommen med ett meddelande istället för spellistan och senast spelade låt.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Så är det inte på min, där kommer jag tillbaka till där jag var sist. Märkligt hur olika appen verkar fungera i våra bilar...

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
Det verkar bete sig lite intermittent. Om bilen står över en natt så är det oftast så att man får börja om, om jag däremot kör med bilen och stoppar/startar den flera ggr per dag så funkar det.

Jag skulle ju vilja att oavsett om bilen står en-två dagar så skall den fortsätta från dörr den sist var.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]