Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1255318
Hej!
Sitter och väntar på att min V90 D3 ska levereras i september. Tyvärr så fick jag inte in tonade rutor i min beställning och vill nog få detta gjort efter leverans. Bilia (Nacka) säger att de kan göra det för en kostnad av 5500kr. Har kollat runt lite med andra bolag i Stockholm och de verkar ligga runt 3500kr i snitt, så är det värt att få det gjort av Bilia direkt vid leverans för 2000kr mer eller ska man vända sig till en annan firma? Ni som fått era rutor tonade i Stockholm kan ni rekommendera någon/några bra firmor för detta?
#1255323
wennberg77 skrev: sön 17 jun 2018, 09:40 Hej!
Sitter och väntar på att min V90 D3 ska levereras i september. Tyvärr så fick jag inte in tonade rutor i min beställning och vill nog få detta gjort efter leverans. Bilia (Nacka) säger att de kan göra det för en kostnad av 5500kr. Har kollat runt lite med andra bolag i Stockholm och de verkar ligga runt 3500kr i snitt, så är det värt att få det gjort av Bilia direkt vid leverans för 2000kr mer eller ska man vända sig till en annan firma? Ni som fått era rutor tonade i Stockholm kan ni rekommendera någon/några bra firmor för detta?
Solfilm center vid Globen tonade om en sidoruta på min fd kärra för några år sen, en V50. Detta pga att rutan var tvingen att bytas efter en spricka. Carglass har tydligen avtal med dom.
Blev lika nöjd med resultatet som från den firman i Märsta som gjorde toningen innan jag fick bilen levererad. Det var nån firma som Upplands motor hade avtal med 2010 när jag beställde bilen.

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]