Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1254951
Förhoppningsvis ska man kunna peta in Android-versionen i våra gamla system också, men som Derank skriver, så är jag skeptisk till det... 🙄

Vad är det som finns i Sensus nu? ARMv7? Eller annat?
Användarvisningsbild
av Derank
#1255103
tyvär är alla dessa system ofta föråldrade redan när de släpps och prestandan i bilarnas hårdvara är sällan något att hänga i granen. Volvo kommer att basera sitt "nya" sensus på android 7 och när Volvo sjösätter det är android 9 släppt.......


men android blir hursom ljusår bättre än dagens slöa sensus
Användarvisningsbild
av Derank
#1255119
Vad har det med saken att göra.

Ska du sitta med kasettband i bilen fortfarande menar du.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

av Xanthopteryx
#1255134
Vilken pratar mjukvara. Så länge den gör vad som krävs så behövs inte mer. Inflationen i telefonmjukvaror är ju helt bisarr. Bättre att ha en version som rättas från buggar och säkerhetsproblem. Jag kör fortfarande Android 6 och det finns inga funktioner däri jag saknar. Vad är då vitsen med massa nya versioner? Det ökar ju bara riskerna och fler buggar tillförs.
Användarvisningsbild
av Derank
#1255145
då kan man ju åka amazon och ha knapptelefon el hur, allt går såklart.

du kan ju köra Android 2,3 ochså om man så vill.

Utvecklingen går tack och lov framåt.

var och en gör som man vill, jag gillar då utvecklingen i Androidvärlden starkt och OREO är det mest optimerade än så länge till Samsung iaf.

Och jag vill inte heller åka daff 66 längre.
av Xanthopteryx
#1255154
Skilj på hårdvara och mjukvara. Åter igen.

Tyvärr funkar 2.3 dåligt då man inte täpper till buggar som sig bör och hela tiden lanserar nya versioner i stället. Därför fungerar bland annat inte mobilt bankid.

Utveckling är inte bara nya funktioner och versionsnummer. Det är minst lika mycket buggrättning och säkerhetsfix.

Det gäller inom all teknik.

Om Oreo är mest optimerad hittills så, varför kan man inte köra den på en äldre telefon? Knappast optimerad då om den kräver absolut minimum 512 MB minne för kärnan medan 2.3 kräver 128. Som exempel.

Vad i Android 8 eller kommande 9 måste man ha i bilen som exempel?
Användarvisningsbild
av Derank
#1255186
Vi släpper det här. Det finns valmöjligheter för alla som tur är.

Det som funkar bäst och alltid kommer att göra är att köra appen i luren och streama el cast el skicka via blåtand till bilen

Fordonstiölverkarna kommer alltid att vara hopplöst efter .

Det är samma sak med tex android tv.

Nu går de att uppgradera mjukvarumässigt som tur är. Men hårdvara är hopplöst föråldrad där ochså redan då apparaterna släpps.

Det är ju ungefär som att säga att dagens bilar lika gärna kunde ha en b18.

Utvecklingen går som sagt framåt.

Men vi lämnar det hän nu. Vi har lite 9lika åsikt i ämnet och alla kan inte tycka lika.

Vi får se vad som sker om ett par år men android och volvo och hur det hela utvecklar sig.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]