Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
#1254622
När på året får man bästa kampanjerna? Letar mest bil för pengarna. Har en känsla av att det är på vintern. Enl. Tips från en säljare så är det i början av januari som det brukar följa med vinterhjul, automat och erbjudande på 4-hjulsdfrift. Köpte bil privat i december och tyckte gratis drag och vinterhjul passade bra. Vad är eran erfarenhet? Gäller företagsbil. Funderar på en V90 CC.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1254655
Jag beställde min i oktober, då var det kampanj på just automat och vinterhjul. Sen valde jag manuell ändå men det är ju jag. Har svårt att se de skulle ha kampanj på awd på V90CC eftersom den inte finns som fwd. Jag fick även med interiörpaketet med gummimattor och svart innertak men det tror jag var säljaren som slängde med som en deal till vårt företag.

Tapatalking with Samsung S8

av V70_2005
#1254659
Jag beställde XC90 i november 2017.
Då bjöd Volvo på ett paket (kolla volvos hemsida på erbjudanden, just nu är det fattigt iallafall på XC90). I mitt fall tog jag TeknikPro och KlimatVOC ingick LoungePro. Hade man tagit teknik och klimat ingick Lounge.

Det här var ingenting försäljaren informerade om, oklart varför utan jag hittade infon på hemsidan och tog min redan byggda bil (på hemsidan) och klickade i det där lyxpaketet jag skippat pga kostnad och såg totalsumman gå ner...

https://www.volvocars.com/se/erbjudanden

På den totalsumman fick jag 13% rabatt (företaget jag jobbar på har ramavtal).

Jag köpte bilen privat men använde mitt företags rabatter. Bilen blev kanske inte billigare med LoungePro men det är fint med panorama, finläder, akustikrutor, 230V, läder på instrumentbräda, solskydd etc. Men jag känner ändå att jag "sparade" 50000:- på kampanjen.

Innan hade jag kollat under sommaren 2017 och då hade jag precis missat gratis vinterdäck så jag blev lite sur och väntade vilket visade sig vara bra. Men gratis vinterdäck har varit nu under våren också. Men jag tror det kan vara bra att bygga sin drömbil och är det inga superkampanjer hålla ut 6-12 månad med sin gamla bil och kolla hemsidan efter kampanjer. Om man pallar... lätt att ha taskig impulskontroll när man väl bestämt sig.

Bild

Bild
av Lövet
#1254714
refbob skrev:När på året får man bästa kampanjerna? Letar mest bil för pengarna. Har en känsla av att det är på vintern. Enl. Tips från en säljare så är det i början av januari som det brukar följa med vinterhjul, automat och erbjudande på 4-hjulsdfrift. Köpte bil privat i december och tyckte gratis drag och vinterhjul passade bra. Vad är eran erfarenhet? Gäller företagsbil. Funderar på en V90 CC.
Slutet av året. Oktober-> Det är då som volymmålen ska hinna uppfyllas innan årsskiftet.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]