Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xxargs
#1262416
full fart på fläkten men nästan ingen blås - en frusen evatorator kan ge den effekten och du kanske har problem med termistorn som mäter temperaturen på evaporatorn och låter den gå för kall...
av Jola054
#1262428
Vet att min XC90 som hade 4-zon klimat blev väldigt konstig när temperaturen i passagerar delen stor i typ 4 grader över framsätes och tror även att fläkten stod på max, då gick fläkt och temp väldigt konstigt.
Jag vet inom systemet automatiskt sätter sig i återcirkulation för att snabbt skapa kyla. Jag brukar köra så.
av achmeeds
#1264791
razorfish skrev:V90CC MY18. Körde 30mil idag och temperaturen ute låg på 30°C merparten av dessa tre timmar i bil. AC:n funkade bra de första 20 milen men sen blev det sjukt varmt i bilen. Det kom sval luft ur ventilerna men den var inte kall och trots full fart på fläkten blåste det knappt något alls. Efter en hel del fipplande (vi var två i bilen vilket var tur, för ger man sig på den där displayen medan man kör kramas man garanterat med ett träd) fick vi till manuell och full fart på fläkten och utan AC. Då blåste det bra ur ventilerna. Slog vi sen på AC:n så kom också kylan. Underbart men tveklöst fel på bilen. Senare på dagen körde vi fjärrstart och då funkade AC:n felfritt. Vi kom ut till en väl luftkonditionerad bil som stått på en parkering i solen i fyra timmar i 30°C. Najs. Supernajs.
Har haft exakt samma problem, efter c.a 3-4h i bilen och 25c ute la ac:n av och cirkulerade bara luften inne i bilen, började undra varför man svettades och mådde dåligt.
Petade runt till manuellt precis som dig och sen tillbaka med autoklimat och då kom det kall luft.

Upplever att ac:n kyler väldigt dåligt och att man måste köra ma LO för att den ens ska kyla ner bilen om det är över 25c.

hade bilen inne igår och enda man gjorde vara att skjuta på senaste programvaran...
av Xanthopteryx
#1264821
Jag förstår varför man först uppdaterar, men sedan måste man ju verifiera om det fick genomslag eller om felsökningen måste fortgå.
av FreddanV90
#1265162
upplever samma som nämnts tidigare i våran V90 MY19 att "auto" inte är auto.. den kyler vansinnigt bra men sänker aldrig vid uppnådd temp. känns mer som fasta lägen och inte auto

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]