Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wibe
#1253652
Jag har en V90 och har på senare tid fått ett knäppande ljud när man svänger, ibland öven vid större gupp. Det låter som om det är någon plast som kommer i kläm?

Hade den precis på service och då smörjande man upp samt drog åt några bult under stolen. Men det hjälpte inte.

Någon sim haft något liknande ljud? Sjukt störande i en i övrigt så tyst bil.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av DejanXC60
#1253747
Jag kör en S90 och har exakt samma problem. Sjukt störigt. Tror det kan vara plastlist som skyddar själva skenan på vänster sidan under stolen som låter. Någon som har lösning på detta?
Användarvisningsbild
av Wibe
#1253910
Får för mig att det är plasten vid sidan av stolen men har svårt att lokalisera det så det kan så klart lika väl vara under stolen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Jefe
#1253914
Hade exakt samma problem på en av mina S80. Det Volvo gjorde var att dom smorde in skenan under stolen och sedan vart det knäpptyst.
Användarvisningsbild
av Wibe
#1253957
Jefe skrev:Hade exakt samma problem på en av mina S80. Det Volvo gjorde var att dom smorde in skenan under stolen och sedan vart det knäpptyst.
Det var det som jag uppfattade att de gjort nu när jag hade inne den på service men ljuden är kvar


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1253992
Ingen som kan sitta bak med en trädgårdsslang och lyssna när du gör lite kräkmanövrar på en stor parkering?
Om du sitter i stolen och någon trycker dig fram och tillbaka, låter det då också?
Användarvisningsbild
av Wibe
#1254006
Xanthopteryx skrev:Ingen som kan sitta bak med en trädgårdsslang och lyssna när du gör lite kräkmanövrar på en stor parkering?
Om du sitter i stolen och någon trycker dig fram och tillbaka, låter det då också?

Haha, ja det blir nog snart att prova kräkmanövrar med servicekillen... det är i sidled som det låter


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
#1255597
Var men idag igen vi kom fram till att det var plastskenan utan på stolsskenan. Tillfällig lösning av min tekniker var att få ner papper mellan stålskenan och plasten. Ljudet är borta. Undra vad man kan få för mer bestående lösning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]

Pluskabel glapp

Det där är en säkring. Kolla med en[…]

Bränslemätare Volvo 740

Hej, jag har en Volvo 740-90 och bränslem&aum[…]