Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjornw
#1254636
Fick hela bilen uppdaterad för några veckor sedan och någon dag efter nya spotify. I början var det som andra säger ibland riktigt segt att starta - kunde ta flera minuter.
Rensade cachen och loggade in igen - sedan går det som tåget. Nu startar den alltid snabbare än tidigare versioner, kan inte säga ngn tid men klart under 30s.
av V70_2005
#1254660
Min Spotify är också oacceptabelt slö, man sätter sig i bilen och vill dra igång musik innan man åker.... fail...

Igår ballade den dock ut ännu värre och krävde inloggning, när jag försökte logga in accepterade den inte användarnamn och/eller lösenord. Problemet är inte löst ännu.
av Luddekudde
#1254667
Jag har testat att avinstallera en gång för att återinstallera igen, utan någon skillnad för några dagar sedan. Igår tänkte jag ge mig på försöket med att avinstallera och med att vänta som någon skrev och sen installera nu igen på morgonen. Döm om min förvåning, inget Spotify i listan över nya appar... Testade att avinstallera en app till, inte heller den dyker upp i listan igen. Någon som varit med om detta?
Serverfel hos Volvo? Anslutning finns med SIM-kort. Har dock inte testat att köra Wifi via telefon.
Användarvisningsbild
av bjornw
#1254674
Cachen hittar du i Spotify -> Inställningar -> mitten längst ner ”Rensa cache och data”

Min hade problem med att installera appar efter servicen. De fanns i listan men installationen misslyckades direkt och då försvann de från listan.
Verkstan löste det med en norsk reset (lossa minus-kabeln från batteriet i 15 min).
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1254683
@Luddekudde

Jag tror att det kan ta någon dag innan avinstallerade appar dyker upp i listan igen. Jag har aldrig testat själv, men det var någon här som skrev det.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1255026
Utan att aktivt ha gjort något så upplevde jag idag klar förbättring, ljusår snabbare uppstart än tidigare. Var ute en sväng nu vid lunch och körde med en 3-4 stopp, efter varje uppstart hoppade Spotify igång inom 20sec. Det är jag nöjd med.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1255051
Jag testade som någon nämnde att avinstallera och vänta lite med att installera igen. Idag efter 5 dagar testade jag men ingen som helst förbättring. Buffrar, spelar 10s, buffrar osv.

Har funderat många gånger på om det är uppkopplingen som är kass men tune in fungerar felfritt vilket känns konstigt isf.

Tapatalking with Samsung S8


Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]