Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1253196
Under helgen så har jag hunnit nyttja bilen en hel del gånger, majoriteten av gångerna har Spotify tagit uppåt 3-4min på sig att ladda klart och börja spela. Någon enstaka gång hoppade det igång inom "acceptabel" tid, säg 20-30 sec.
Försökte avinstallera men den knappen var "gråad" (disabled), vet inte om det var för att appen fortfarande stod och laddade för att starta men avinstallera verkade jag inte kunna göra. Alla andra appar var "öppna" för avinstallering, så det kan ju inte ha berott på att bilen var på rull.

Det som fascinerar mig mest är att appen inte verkar lagra något på bilens hårddisk i form av cache av listorna..? Jag använder Spotify flitigt så det har blivit ett par listor och en hel del låtar men inte överdrivet mycket - men den står och laddar länge för själva spellistevyn när den bootar upp. Det kan förstås vara anslutningen mot Spotify (login etc) som tar lång tid men då är det ju en horribelt utvecklad portning från Volvos sida om det ska ta så ofantligt lång tid.
Användarvisningsbild
av Paglar
#1253204
Jag har tröttnat på Spotifyappen i bilen och kör bara Spotify på telefonen och delar med bluetooth.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1253236
grillchips skrev:Under helgen så har jag hunnit nyttja bilen en hel del gånger, majoriteten av gångerna har Spotify tagit uppåt 3-4min på sig att ladda klart och börja spela. Någon enstaka gång hoppade det igång inom "acceptabel" tid, säg 20-30 sec.
Försökte avinstallera men den knappen var "gråad" (disabled), vet inte om det var för att appen fortfarande stod och laddade för att starta men avinstallera verkade jag inte kunna göra. Alla andra appar var "öppna" för avinstallering, så det kan ju inte ha berott på att bilen var på rull.

Det som fascinerar mig mest är att appen inte verkar lagra något på bilens hårddisk i form av cache av listorna..? Jag använder Spotify flitigt så det har blivit ett par listor och en hel del låtar men inte överdrivet mycket - men den står och laddar länge för själva spellistevyn när den bootar upp. Det kan förstås vara anslutningen mot Spotify (login etc) som tar lång tid men då är det ju en horribelt utvecklad portning från Volvos sida om det ska ta så ofantligt lång tid.
Precis så har jag upplevt det från dagen jag hämtade min V90CC i januari.

Tapatalking with Samsung S8


Användarvisningsbild
av grillchips
#1253237
Maqqann skrev:Precis så har jag upplevt det från dagen jag hämtade min V90CC i januari.
För min del har det uppkommit de senaste 2-3 veckorna. Visst, den var inte blixtsnabb tidigare (hämtade ut bilen i mars) men avsevärt snabbare än vad den är nu.
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1253238
grillchips skrev:
Maqqann skrev:Precis så har jag upplevt det från dagen jag hämtade min V90CC i januari.
För min del har det uppkommit de senaste 2-3 veckorna. Visst, den var inte blixtsnabb tidigare (hämtade ut bilen i mars) men avsevärt snabbare än vad den är nu.
Jag har haft det så från börjar så använder aldrig den appen utan kör via carplay/android auto istället. Testat någon enstaka gång för att se om det blivit bättre men icke.

Tapatalking with Samsung S8

av Hagge310
#1253284
Efter att jag provat igen att avinstallera och sen vänta till nästa dag att installera om, istället för att installera den direkt, så funkar den igen. Tycker dock att den är lite segare än vad den var tidigare men den funkar. Då ljudet blir så mycket bättre jämfört med BT streaming så föredrar jag appen i bilen. För er som kopplar sladd och använder Apple Carplay hur tycker ni ljudet är jämfört med bilens Spotify app?

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fmcarv
#1253793
Hagge310 skrev:Efter att jag provat igen att avinstallera och sen vänta till nästa dag att installera om, istället för att installera den direkt, så funkar den igen. Tycker dock att den är lite segare än vad den var tidigare men den funkar. Då ljudet blir så mycket bättre jämfört med BT streaming så föredrar jag appen i bilen. För er som kopplar sladd och använder Apple Carplay hur tycker ni ljudet är jämfört med bilens Spotify app?

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk
Gjorde precis som du och nu funkar det fint!
av riha
#1254323
Håller med om att den blivit markant segare sen sista uppdateringen. Iaf så har jag också upplevt att senaste månaden har den varit markant mycket segare än tidigare. Ibland så börjar den inte spela låten förrän efter väldigt lång tid, ibland får man hoppa mellan olika källor (från Spotify till Radio eller BT och tillbaks och då plötsligt spelar den direkt.

Det är på tiden de fixar till den appen. Det är händigt att ha den direkt i bilen, men det blir lite tråkigt/jobbigt när det segare ner och strular.
Vi som beställt nya XC60

Jag lade första beställningen 23[…]

Har felkod HCM-B104154, lägesgivarna må[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Nu är jag ju en sådan här gammal […]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.