Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hagge310
#1252465
I början av maj slutade min Spotify app fungera. Den har startat ibland men nästan jämt fastnar den precis när den loggat in....man ser låtnamnet på senast spelade låt i displayen men sedan står den bara och snurrar och kommer inte längre. Jag har provat att ominstallera appen och jag har provat att köra internetdelning från mobilen istället för att köra Internet via bilmodemet men inget hjälper. Övriga appar i bilen fungerar bra. Så det är bara Spotify appen som krånglar. Den fungerade bra tidigare så det kom plötsligt. Tror det började efter senaste uppdateringen men är osäker. Någon mer som har samma problem eller någon lösning som jag inte testat ännu? Bil V90 2017.

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

Användarvisningsbild
av grillchips
#1252468
Spotify har bråkat lite för mig det senaste. Någon enstaka gång betedde den sig som du beskriver, men 9/10 gånger så hoppar den igång även fast jag tycker att det har börjat ta längre och längre tid.
Häromdan hade jag även problem med gränssnittet då jag sedan föregående resa var inne i en spellista, nu ville jag gå ur spellistan och in i en annan. Inga problem, förrän jag valde en låt i den "nya" spellistan. Då hoppade skärmen tillbaka till föregående spellista. Varenda jävla gång. Lösningen? Söka på en låt istället, då gick det. Och idag har Spotify fungerat som vanligt.
Men något tjall på linan är det definitivt.
av zlang
#1252504
Tar nog upp emot 3-5 minuter för låtarna att hoppa igång och ibland längre än så, väldigt störande. Trodde först att det var segt för att jag inte nollat "Boka Service" medelandet som dyker upp direkt bilen startat, men kan inte påstå att det blivit bättre efter service. Har varit segt i ca 6 veckor nu, suck.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1252505
zlang skrev: ons 30 maj 2018, 10:09 Tar nog upp emot 3-5 minuter för låtarna att hoppa igång och ibland längre än så, väldigt störande. Trodde först att det var segt för att jag inte nollat "Boka Service" medelandet som dyker upp direkt bilen startat, men kan inte påstå att det blivit bättre efter service. Har varit segt i ca 6 veckor nu, suck.
Då är det ju bara att streama från mobilen det hoppar igång så fort skärmen vaknar.
av FilipDjurberg
#1252570
zlang skrev:Tar nog upp emot 3-5 minuter för låtarna att hoppa igång och ibland längre än så, väldigt störande. Trodde först att det var segt för att jag inte nollat "Boka Service" medelandet som dyker upp direkt bilen startat, men kan inte påstå att det blivit bättre efter service. Har varit segt i ca 6 veckor nu, suck.
Hur nollar jag boka service meddelandet? :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Hagge310
#1252603
Perra83 skrev:
zlang skrev: ons 30 maj 2018, 10:09 Tar nog upp emot 3-5 minuter för låtarna att hoppa igång och ibland längre än så, väldigt störande. Trodde först att det var segt för att jag inte nollat "Boka Service" medelandet som dyker upp direkt bilen startat, men kan inte påstå att det blivit bättre efter service. Har varit segt i ca 6 veckor nu, suck.
Då är det ju bara att streama från mobilen det hoppar igång så fort skärmen vaknar.
Streama från mobil kan man ju göra men ljudet från den inbyggda Spotify appen i bilen har bättre ljud så därför saknar jag att den plötsligt sluta fungera. Hmmm....hoppas det kommer någon fix snart.

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

av Jensi
#1252720
Hade oxå strul. Avinstallerade o installerade om de. Efter det så har mitt funkat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]