Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#1255053
När ni har problem har ni då också dålig mottagning då det påverkar hur Spotify fungerar och det finns tillräckligt med "surfmängd" kvar.
Vissa abonnemang går ned på "låghastighet" när man förbrukat abonnemangsnivån.
Har kört Spotify i bilen i snart 1,5 år utan problem. Startar efter 15-20sekunder och buffrar endast få gånger vid körning ute på skogsvägar.
av Hagge310
#1255067
grillchips skrev:Utan att aktivt ha gjort något så upplevde jag idag klar förbättring, ljusår snabbare uppstart än tidigare. Var ute en sväng nu vid lunch och körde med en 3-4 stopp, efter varje uppstart hoppade Spotify igång inom 20sec. Det är jag nöjd med.
Samma här, klart snabbare idag. Startade på ca.15s istället för 45s för bara några dagar sedan.

Skickat från min SM-A320FL via Tapatalk

av FilipDjurberg
#1276344
Kom ju en liten uppdatering nu i dagarna till Spotify, men nu har installationen stannat på 46% varit så några dagar nu! Vad kan det bero på?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
#1276430
Klipper in ett inlägg som jag skrivit i en annan tråd ...

Min uppdatering hängde sig totalt och skärmen blev svart (sannolikt någon form av omstart).

Inget hjälpte, så jag fick avinstallera och ladda ned på nytt. Då hängde sig inte installationen överhuvudtaget. :-)

Om du vill avinstallera måste du först stänga appen. Det gör du till exempel genom att välja "läge radio".

Känns lite struligt detta men med "våtvarmt omslag" fungerar det och när väl appen är installerad och fungerar är det ju grymt bra. 8-)

Henry
av AndS
#1276466
Ja vad ska man säga, när senaste uppdateringen dök upp i fredags låg det tre stycken av vardera Spotify och Tuneln, samma storlek så jag misstänker samma version då ingen info ges av version eller liknande. En av vardera uppdaterades och fungerar, men sedan låg det två av vardera kvar med felmeddelande att kontakt med system/server saknades och inte gick att etablera.
Men inga problem att använda Spotify eller Tuneln.
Har svårt att förstå vad som är problemet utifrån att mobiltelefonsystem och apparna uppdateras i princip dagligen och det fungerar utan problem.
av ansjo
#1276504
Min Spotify suger efter uppdateringen. Kör random i spellistorna utan jag vill det, tar ett par minuter mellan varje låt och buffrar väldigt mycket mer än tidigare. Samma uppkoppling sedan tidigare och full täckning samt surf kvar...funderar på att avinstallera Spotify och installera den igen, någon som haft samma problem?
av AndS
#1276518
Efter uppdatering så lyssnade jag i bilen under ca 1 timma i lördags och när jag nästa gång började lyssna så starta Spotify på första låten från i lördags och sedan samma ordning igen.
Jag vad ska man säga, kan man inte avsätta lite pengar och ta in duktiga konsulter som kan programmera appen eller så har man lagt ut det på ett odugligt företag, byt då leverantör.
av AndS
#1277021
Ska väl tillägga att efter dryga 1,5 år/4000mil så har jag inte haft någon hängning av systemet efter EN omstart när den var någon månad gammal. Problemen som uppstått har varit app-relaterat och deras uppdateringar.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1277029
Igår vägrade mitt Spotify hoppa igång. Anslutningsfel. Efter ett par försök (växla från radio till Spottan) så såg jag att bilen inte var uppkopplad. Gick in i menyn för modemet och den var konstigt nog urbockad. Klickade i den igen, men Spotify vägrade.
Såg också på navigatorn att den ansåg att jag var ute på en närliggande sjö och körde. Fascinerande det där. Ska snart iväg med bilen, hoppas det lirar nu.
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar