Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1252104
Nån som vet varför det inte finns vänster nätficka som tillbehör? Har ni hitta nån alternativ produkt? Jag kollar på möjligheten med nätficka från annan bilmodell eller annat bilmärke. Den ska vara 50cm lång. Här är bild på nätficka från Jaguar, vet dock inte storleken. Jag få åka o kolla hos en Jaguar ÅF
https://www.picclickimg.com/d/l400/pict ... e-Nets.jpg
#1252341
Jag kan inte svara på varför den inte finns och jag vet inte vad du har för bil.Men på min S90 så har jag tagit nät från SAAB 9-5 både på sidan och ett över bagagegolvet,funkar jättebra.
Har ingen bild men går ju att ordna.
#1252345
Där har jag satt ficklampan...
IMG_0676.JPG
IMG_0676.JPG (173.29 KiB) Visad 3078 gånger
Det blir nog pilligt att komma åt batteriet med ett nät framför denna inbuktning eftersom nätet behöver fästas framför inbuktningen, i vart fall på V90. Då behöver man skruva bort nätet varje gång man ska till batteriet.
#1253306
Köp inte detta iallafall. Det fastnar ej på mattan så som det ser ut som. Returnerade det jag fick, rena skiten.

Ja det skulle vara bra med plats för ficklampa o brandsläckare.
IMG_0361.JPG
IMG_0361.JPG (72.54 KiB) Visad 2719 gånger
#1253309
Brandsläckare kan man ju fästa med det tillhörande fästet.
Ficklampa, i handskfacket eller under lastgolvet.

Jag har skaffat en sådan där korg man kan vika ihop. Däri ligger spakblock, 2 kg pulversläckare, handlarkassar, snöborste, gummiskrapa och en glassburk med saltblandad sand (borste och sand åker ur sommartid). Vid semesterresan plockar jag ur grejorna, packar löst och viker ihop lådan - likaså om jag behöver hela utrymmet om jag handlat något skrymmande.

https://www.jula.se/catalog/bygg-och-fa ... ck-661018/
#1253350
HitTheRoadJack skrev:Ja det skulle vara bra med plats för ficklampa o brandsläckare.
Ficklampa kan du ju fästa eller lägga där du har störst behov av den. Någon nämnde handskfacket eller under bagagerumsgolvet. Jag har behov av den utanför bilen i samband med jag lastar i eller ur den så jag fäste min Maglite i skuffen enligt bild ovan. Brandsläckare är exemplariskt bra att ha med i bilen men tänk på att även de minsta väger en del och på vilken energi den vikten får vid en krock (massa gånger hastighet). Du ska nog se till att fästa den ordentligt med andra ord och den typ av nät som diskuteras här räcker inte för det.
#1253817
Xanthopteryx skrev:razor: Du har inte belysning i bagageutrymmet, eller tycker du det är för klent?
Jo, men jag använder ficklampan utanför bilen - inte inne i den. Tycker belysningen inne i bilen räcker bra. Det är mer när jag kommer fram sent till landet eller så och har en liten bit att gå sista biten som jag gillar att ha lätt tillgång till en bra ficklampa.

Tänker att det kanske går att koppla in[…]

Hylsan i vinkel vx

Ok,då tackar jag för svaren.

ljud vid generering

hör ett klickande/klonkade när man sl&au[…]

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]