Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1253821
Förstår den. Om man har möjlighet att parkera fronten dit man skall så är ju bilens hjälpbelysning bra (för få känner till). Fippla ljusspaken (framåt har jag för mig) på den parkerade bilen så får man fantastiskt bra ljus. Jag ställe upp på maxtid i december när vi var vid sommarstugan. Svartare än svartast där.
#1279083
Nu har jag tillslut införskaffat ett par Jaguar XJ fickor på eBay för 250:-
IMG_1045.jpg
IMG_1045.jpg (150.62 KiB) Visad 770 gånger
Måttade och ser att det skulle kunna passa hyfsat bra efter lite böjande på stålramen.
IMG_1044.jpg
IMG_1044.jpg (258.9 KiB) Visad 770 gånger
Cheers
#1279148
Har kikat på det där också och kommit fram till att Ocean Race-modellens ficka borde passa vanliga V90.
Antingen köer man fickan med fästen (kostade ett par hundralappar bara! :-o ) och borrar hålen själv i luckan vid batteriet, eller så köper man en komplett lucka (oklart pris än).
Skall prova vid tillfälle men vad jag kunnat se när jag jämfört så passar det.
#1279320
Om du kan konfirmera att det verkligen passar (och få fram ungefärligt pris på batteriluckan med nätficka) får du gärna säga till!

Vet inte när jag kan komma förbi en OR-modell med min bil så jag kan prova att flytta luckan med ficka för att dubbelkolla så ögonmåttet verkligen stämmer.
#1279366
Tyvärr inte. Men de sökte på regnumret på en OR-bil och sedan tittade vi på, vad var det, typ inredning eller vad det var, bak?
Hon hittade delen snabbt. Brydde mig inte om mer än så just då för att sedan klura vidare på om vi vill ha, om jag skall borra själv, om luckan kan passar e.t.c.
Priset på nätet gjorde att jag känner att det är mycket intressant att gå vidare med, så skall bara dubbelkolla så luckan verkligen passar och kika på vad den kostar, om det är värt borrandet eller inte (det är lite typ ovalformade hål som behövs då fästena sticks in och vrids om, påminner lite om en vingmutter med dess två vingar).

Hade jag vetat om det stora intresset från flera skulle jag givetvis sparat numret =)

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej! Jag fick med problem med att bakluckan ej gic[…]

Har tagit felkoder i hål 2 nu på dosan[…]

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]