Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LeRehn
#1250403
Med min XC90 D5 ligger jag kring 0.79-0.82 med 80/20 motorväg/stad och hastigheter enligt lag. Nästan all körning sker i eco läget.

Eco läget tycker jag ger bra effekt på främst motorvägen då förbrukningen kan gå ner mot 0.7-0.75 vid ren motorvägskörning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1250487
V90 förvisso, men T5an.
Drygt 250 mil på mätaren, snittet enligt bilen ligger på 1.01l/mil. I början hade jag alltid i dynamic mode för skojs skull och det gjorde inga underverk. Framförallt inte med många kortkörningar. Den senare tiden har vi haft ett par långa vändor (30++ mil åt gången) och senaste vändan från Småland -> Stockholm kom jag ner i 0.7 på drygt 20 mil i Eco mode, dock inga lägre hastigheter utan jag låg ändå stor del av vägen i ~120km/h. Efter 20 mil blev det en paus och efter det tillbaka i Eco mode men då i lite högre hastigheter samt avslutade med lite stadskörning samt mindre vägar, då landade snittet på ~0.8 enligt bilens räknare, på drygt 15 mil.

Annan bil, likadan spis.

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]