Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bravo
#1249583
Min första trådstart här inne på forumet.

Sitter i skrivandes stund och väntar på min XC90 som beräknas levereras vecka 24.

Har beställt en T6 , r-design med polestar optimering.
samt
Klimatpaket VOC, Loungepaket, Teknikpaket Pro, luftfjädring och även BW-ljud. Även andra små saker som 360 kamera osv.

Aldrig ägt en Volvo förut, inte någon bil alls i den prisklass som XC90 ligger på.

Åker för tillfälligt runt i en Kia ceed sw från 2012 =D

Vad tror ni jag kommer uppleva som de största skillnaden mellan kia och xc90?
Åker ca 5-6 mil per dag men ibland även till sommarstugan 1-2 ggr i månaden, då blir det 50 mil t o r.

Kian är väldigt bullrig och man har väldigt svårt att prata med någon som sitter i baksätet när man åker i 110 km/h.
Hur upplever ni XC90 bullernivå ? Ja, jag har provkört xc90, 3 ggr innan jag la ordern. Men vi hade ingen i baksätet då som man pratade med direkt. Utan bara jag och min sambo.
Användarvisningsbild
av antonkg
#1249598
Tja, bränsleförbrukning lär ju bli lite annorlunda tänker jag... Men smakar det så kostar det!
av Bravo
#1249632
antonkg skrev:Tja, bränsleförbrukning lär ju bli lite annorlunda tänker jag... Men smakar det så kostar det!
ateam1234 skrev:törstigare....
ja jo, inget jag direkt lägger så stor vikt i om den drar 0.5 eller 2.0 liter milen.

Vill mest ha lite hype för vad jag har och vänta mig.
Vad gillar ni mest med eran xc90 ?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1249640
Det är en helt underbar bil och jag tror du kommer bli galet nöjd! 😊👍🏼 Ljudnivån är låg!

Kör en T8 Inscription och helheten är bästa någonsin i en Volvo. Komfortabel, lyxig, tyst. Helt otrolig! 😊
av V70_2005
#1249659
En riktigt pigg bil du kan köra om med! Har absolut inte problem att prata med barnen bak (ens på tredje raden) och då har jag inte luftfjädringen. Jag har inte heller Polestar.

HUD är otroligt bra, och 360-kameran. Kameran behövs för bilen är asstor och sikten är inte perfekt. Ni kommer behöva träna parkering...

Adaptiv farthållare och PA är väldigt bekvämt, tyvärr funkar inte PA med något på kroken (elanslutet) vilket är jobbigt om man kör typ alltid med cykelhållare och fyra cyklar på kroken.

Skaffa ett abbonemang till bilen så behöver du inte bry dig om uppdateringar och kan köra Spotify/tunein.
av Bravo
#1249687
XC90_Executive skrev:Det är en helt underbar bil och jag tror du kommer bli galet nöjd! 😊👍🏼 Ljudnivån är låg!

Kör en T8 Inscription och helheten är bästa någonsin i en Volvo. Komfortabel, lyxig, tyst. Helt otrolig! 😊
V70_2005 skrev:En riktigt pigg bil du kan köra om med! Har absolut inte problem att prata med barnen bak (ens på tredje raden) och då har jag inte luftfjädringen. Jag har inte heller Polestar.

HUD är otroligt bra, och 360-kameran. Kameran behövs för bilen är asstor och sikten är inte perfekt. Ni kommer behöva träna parkering...

Adaptiv farthållare och PA är väldigt bekvämt, tyvärr funkar inte PA med något på kroken (elanslutet) vilket är jobbigt om man kör typ alltid med cykelhållare och fyra cyklar på kroken.

Skaffa ett abbonemang till bilen så behöver du inte bry dig om uppdateringar och kan köra Spotify/tunein.
Hade gärna valt en T8, men har ingenstans att ladda tyvärr.

Grymt. Blir att träna parkering sen då =)

Valde bort dragkrok, inte behövs använda dragkrok på 6 år med KIAn, så kändes waste för mig.

ska lägga in ett tvillingsimkort i bilen hade jag tänkt för internet.
av Uven
#1249789
Jag älskar det mesta med min XC90 men ett par saker jag verkligen inte skulle vilja vara utan är HUD och framförallt B&W-ljudsystemet, det är galet bra. :)
av Xanthopteryx
#1249791
Instämmer verkligen!
Frugan var skeptisk först, men i dag skulle hon köra en annan bil och hon undrade "Varför ser jag inte hastigheten?"
Den hade inte HUD. =)

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]