Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maba
#1248385
Väntar på en V90 T8 MY-19 som ska levereras runt midsommar. Är det någon som vet vad det är för skillnad på MY-19 jfrt med MY-18? Det verkar som att tankvolymen har ökat till 60 liter, i varje fall enligt den nysläppta manualen! Antalet hk blir jag inte klok på... Orderbekräftelsen och manualen säger 390 men Min Bil säger 400 hk.
Någon som vet vad CO2 värdet kommer att ligga på?
av GoranP
#1248387
Vet inte skillnaden, bara att du får en kul bil när väntan är över :-)
Att bränsletanken blir större är ett plus... kunde dom sen fixa så batteriet fick en 3-4 x större kapacitet, då hade det vart super . Lycka till med den nya bilen ..
Användarvisningsbild
av razorfish
#1248391
Min V90CC MY18 har 60 liters tank. Löjligt lite om du frågar mig, men tydligen 5l mer än MY17.
av maba
#1248400
Ja, den kunde ha varit större men det går åt rätt håll i varje fall! Har en jobbpendling på 26 km enkel väg med möjlighet att ladda på jobbet. Vi får se hur det går under vintern.
av Orienterare
#1248404
Dubbla integrerade avgasrör är standard. Sen har jag inte blivit klok på om det är kromade ”luftintag” på sidan av grill eller ej. I konfiguration visas det visuellt men det finns ingen text om det.
av maba
#1248458
Integrerade slutrör borde vara standard på alla V90 :-)
Hoppas kromet är kvar också!
av AndS
#1248470
Eller varför inte helt dolt, men ska man välja att visa de svarta hålen är ett symmetriskt utförande mera tilltalande. Känns lite förlegat och ålderdomligt att med stora utblås och hade Volvo velat nischa en T8 och med fokus på dess alternativa eldrift skulle Volvo dolt slutröret på avgassystemet för att förstärka intrycket med eldrift. Det är någon som inte gjort sitt jobb inom marknad/utveckling. ;-)
av Xanthopteryx
#1248485
Folk vill ju ha sådant ändå, så det lär komma eftermarknadskit till elbilarna med fräsiga slutrör, brummande V8-ljud och växelpaddlar.
av AndS
#1248497
Xanthopteryx skrev: mån 07 maj 2018, 11:12 Folk vill ju ha sådant ändå, så det lär komma eftermarknadskit till elbilarna med fräsiga slutrör, brummande V8-ljud och växelpaddlar.
Jo, men jag förstår ju inte syftet då man kan göra en snygg "bakdel" på bilen utan synliga slutrör. När man höll på med tävlingsbilarna hade det ju ett syfte och så stort som möjligt för att få ut max hästkrafter och minimala dämpare, men de lät ju för jävligt.
Men visst, låt det bli tillbehör så att de som "tänder" på avgassystem/slutrör kan välja det. ;-)
av Xanthopteryx
#1248517
Syftet är väl detsamma som 22"-fälgar?
Att vissa tydligen tycker det ser snyggt/coolt/tufft/häftigt/dyrt/lyxigt/... ut?
Personligen gillar jag varken de integrerade grejorna i rumpan eller 22"-fälgar.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]