Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1248659
Det tar inte två timmar i normala fall, och meken kan dessutom pilla på en annan bil under tiden. Har du inget bindande avtal så byt verkstad och förklara varför.
av Hypoxia
#1249916
Var hittar man release notes eller åtminstone information om tillägg/rättningar i nya mjukvarureleaser?

Vilken mjukvara kan man installera själv hemma via GSM alt. USB vs. vad måste man installera via serviceverkstad?
av Xanthopteryx
#1249917
Du kan stoppa in gracenoteuppdatering, röstuppdatering och kartuppdatering hemma. Apparna via någon form av uppkoppling och karta likaså. Resten är än så länge verkstad, men, det skall komma OTA vad det lider, men exakt vad som finns däri har jag inte fått fram tillförlitliga uppgifter på.

Det mesta står nog inte ens i VIDA men jag hade förut en länk till någon engelsk sida som beskrev större förändringar, men vete fåglarna var den tog vägen. Finns i sjön här på forumet tror jag. Vissa rättningar kan verkstad veta, särskilt om de rapporterat in ett problem som sedan åtgärdas.
av Amsterdam
#1370153
Har köpt en XC90, -16, med dTPMS, givare i däcken, och undrar om nån vet om man kan byta programvara i bilen för att få det enklare, och billigare iTPMS som inte kräver givare i däcken?
av Lockis
#1370243
Amsterdam skrev:Har köpt en XC90, -16, med dTPMS, givare i däcken, och undrar om nån vet om man kan byta programvara i bilen för att få det enklare, och billigare iTPMS som inte kräver givare i däcken?
Mest troligen inte.
iTPMS är ett helt anant system baserat på rotationer. Tror man fortfarande använder ABS för att mäta.
dTPMS är som du säger givare i däcken som skickar info till bilen.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]