Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jensi
#1246232
Skulle koppla släpet igår men döm av min förvåning så fanns de ingen 13-7polig adapter med. Eller i vilket fall som helst så hittade jag den inte. Är de med när man köper ny bil? Vart ligger den då?


Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1246240
Har ingen 90, men när jag eftermonterade drag på min V60 ingick det, låg under bagagegolvet.
av Lövet
#1246247
Den ingår inte så det är av ren välvilja säljaren slänger med den i så fall.

Annars kan du se det som ett vettigt tillfälle att byta kontakt på släpvagnen istället. Kostar inte många kronor och du vinner en hel del på det. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta ... 000016516/
Användarvisningsbild
av razorfish
#1246283
Den ingick när jag hämtade ut min V90CC vid årsskiftet. Du har ju betalt för den (draget är inte komplett levererat utan den) så vad säljaren har för ursäkt är helt ointressant. Min låg i handskfacket tillsammans med påsen för nyckel-hylsan och den fåniga tången till plast hylsorna till hjulbultarna.
av AndS
#1246287
Det är helt beroende av säljföretaget vad som skickas med och var grejorna placeras. Har du hårdprutat bilen eller det är en förmånsbil så kanske man är mera restriktiva med vad som ingår.
Men i det stora hela, det är ju bara att köpa en om den saknas.
av Jensi
#1246598
Lövet skrev:Den ingår inte så det är av ren välvilja säljaren slänger med den i så fall.

Annars kan du se det som ett vettigt tillfälle att byta kontakt på släpvagnen istället. Kostar inte många kronor och du vinner en hel del på det. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta ... 000016516/
Det var faktiskt vad jag gjorde i måndags med lös sladd. Dock är de bra att ha en adapter i bilen ifall att...



Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

av Xanthopteryx
#1246600
Framförallt om man lånar eller hyr släp.
Går aldrig att veta vad det är då men har du adapter klarar du av det mesta.

Har hittills aldrig kört ett släp med den där nya kontakten på vår V90, däremot ett antal gånger med den gamla.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen